Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kontrakt na NH90 TFRA Standard 2

Wojska specjalne, Przemysł lotniczy, 12 października 2020

Spółka NHIndustries i jej podmioty partnerskie (Airbus Helicopters, Leonardo i Fokker) podpisały z NATO Helicopter Management Agency (NAHEMA, Agencja NATO ds. zarządzania śmigłowcami) umowę na opracowanie ulepszonej wersji śmigłowca NH90 TTH (Tactical Troop Helicopter) dla francuskich sił specjalnych, oznaczonej jako TFRA Standard 2.

NH90 TFRA Standard 2 mają wejść do służby we francuskich wojskach specjalnych na początku 2025 / Ilustracja: NHIndustries

Zgodnie z warunkami umowy, partia 10 NH90, już zamówionych przez francuskie Ministerstwo Obrony za pośrednictwem Direction Générale de l’Armement (DGA, francuskiej agencji ds. zakupów wojskowych) zostanie dostarczona na początku 2025 (Paryż zamówi Rafale i NH90, 2020-10-07).

Śmigłowce w konfiguracji TFRA Standard 2 będą wyposażone w trójwymiarowe cyfrowe mapy i głowicę optoelektroniczną nowej generacji Safran EuroFLIR z wyświetlaczami i elementami sterowania dla pilotów, specjalsów, strzelców i techników załadunku. Czujniki zapewnią dane wyjściowe umożliwiające zaktualizowane planowanie misji na podłączonych wyświetlaczach lub tabletach aż do momentu desantowania żołnierzy. Nowe funkcje zapewnią też znaczne polepszenie zdolności śmigłowca do wykonywania misji, szczególnie w trudnych warunkach, takich jak pogorszenie widoczności spowodowane zapyleniem, opadami śniegu lub zamgleniem.

Oprócz tego wiropłaty zostaną wyposażone w nowe boczne drzwi, które można szybko wybudować, wysięgniki do mocowania lin desantowych i składane stopnie pod drzwiami, ułatwiające desantowanie. Na burtach pod przednią częścią kadłuba zostaną podwieszone zbiorniki paliwa, mieszczące 500 kg nafty każdy, a w tylnych oknach zostaną zamontowane 12,7-mm km M3M.

W drugim etapie NH90 TFRA Standard 2 mają zostać wyposażone w zabudowane pod nosową częścią kadłuba kamery termowizyjne pokazujące trójwymiarowy obraz otoczenia na nowym cyfrowym wskaźniku nahełmowym pilota, co znacznie polepszy ich zdolność do operowania w warunkach pogorszonej widoczności.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.