Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Polowa naprawa NH90

Lotnictwo wojskowe, 10 kwietnia 2019

Jeden ze śmigłowców transportowych NH90 Caiman ze składu Aviation Légère de l’Armée de Terre (ALAT, lotnictwa lekkiego wojsk lądowych) wysłany do Mali w ramach operacji Barkhane spędził dwie doby na pustyni, po awaryjnym lądowaniu w dn. 1 kwietnia, spowodowanym uszkodzeniem silnika.

Jeden ze śmigłowców transportowych NH90 Caiman ALAT działający w Mali w ramach operacji Barkhane / Zdjęcie: MO Francji

W celu naprawienia wiropłata konieczne było przetransportowanie do miejsca zdarzenia nowego silnika w ładowni innego śmigłowca. Wymiana uszkodzonego silnika została dokonana przy użyciu podstawowego zestawu narzędzi i wyposażenia. Przez cały czas jednostki Armée de Terre osłaniały uszkodzonego Caimana, jego załogę i mechaników prowadzących prace, przed ewentualnym atakiem grup dżihadystów.

Rzecznik francuskiej armii płk Patrik Steiger, w wywiadzie dla tygodnika Le Point, ze względów bezpieczeństwa odmówił podania dokładnej lokalizacji zdarzenia i liczby żołnierzy zaangażowanych w działania. Potwierdził tylko, że po wymianie silnika NH90 powrócił do służby po 48 h.

To dla nas pierwsze tego rodzaju zdarzenie nieprzewidziane zdarzenie bojowe. Byliśmy w stanie [na nie] zareagować, ponieważ mieliśmy wystarczająco dużo śmigłowców w okolicy – powiedział Le Point dowódca ALAT gen. Michel Grintchenko (Wysiłek francuskiego lotnictwa w 2018, 2019-03-18, Brytyjskie Chinooki przybyły do Mali , 2018-07-23, A400M dostarczył Tigera do Gao, 2018-06-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.