Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Sojusznicza obrona Europy

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 05 stycznia 2022

Pełniące dyżury w ramach misji Air Policing samoloty NATO wykonały w 2021 około 370 startów alarmowych chroniąc przestrzeń powietrzną nad europejskimi krajami Sojuszu. Aż 290 z nich było odpowiedzią na nieprzepisowe loty samolotów sił zbrojnych FR. Przechwycenia odbyły się bez żadnych incydentów, ponieważ samoloty NATO starają się zidentyfikować intruza i eskortują go do czasu opuszczenia przez niego patrolowanego obszaru.

Włoskie wojska lotnicze były pierwszymi, które wysłały swoje samoloty wielozadaniowe F-35 do ochrony przestrzeni powietrznej Sojuszu w ramach misji Baltic Air Policing / Zdjęcie: MO Włoch

Samoloty myśliwskie NATO są na służbie przez całą dobę, gotowe do startu w przypadku niezweryfikowanych lotów w pobliżu przestrzeni powietrznej naszych sojuszników. NATO jest czujne i zawsze będzie robić to, co potrzeba, aby chronić i bronić wszystkich sojuszników – powiedziała rzecznik NATO Oana Lungescu.

Większość przechwyceń dokonanych w 2021 miało miejsce w okolicach Morza Bałtyckiego, gdzie Sojusz realizuje misję ochrony przestrzeni Estonii, Łotwy i Litwy. Analogiczne misje wykonywane są w celu ochrony przestrzeni powietrznej Albanii, Czarnogóry, Macedonii Północnej i Słowenii. Sojusznicy pomagają również wojskom lotniczym w Bułgarii, Rumunii i na Islandii (Pierwsze przechwycenie PKW Orlik 10, 2021-12-09, F-2000 zastąpiły F-35, 2021-09-20, Podwójne przechwycenie włoskich F-35A, 2021-07-22, Hiszpańskie Eurofightery w Rumunii , 2021-02-03).

Misje Air Policing są kierowane przez dwa Centra Połączonych Operacji Lotniczych (CAOC) znajdujące się w hiszpańskiej bazie Torrejon i niemieckim Uedem (Ponad 400 przechwyceń nad Europą, 2020-12-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.