Pełniące dyżury w ramach misji Air Policing samoloty NATO wykonały w 2021 około 370 startów alarmowych chroniąc przestrzeń powietrzną nad europejskimi krajami Sojuszu. Aż 290 z nich było odpowiedzią na nieprzepisowe loty samolotów sił zbrojnych FR. Przechwycenia odbyły się bez żadnych incydentów, ponieważ samoloty NATO starają się zidentyfikować intruza i eskortują go do czasu opuszczenia przez niego patrolowanego obszaru.
– Samoloty myśliwskie NATO są na służbie przez całą dobę, gotowe do startu w przypadku niezweryfikowanych lotów w pobliżu przestrzeni powietrznej naszych sojuszników. NATO jest czujne i zawsze będzie robić to, co potrzeba, aby chronić i bronić wszystkich sojuszników – powiedziała rzecznik NATO Oana Lungescu.
Większość przechwyceń dokonanych w 2021 miało miejsce w okolicach Morza Bałtyckiego, gdzie Sojusz realizuje misję ochrony przestrzeni Estonii, Łotwy i Litwy. Analogiczne misje wykonywane są w celu ochrony przestrzeni powietrznej Albanii, Czarnogóry, Macedonii Północnej i Słowenii. Sojusznicy pomagają również wojskom lotniczym w Bułgarii, Rumunii i na Islandii (Pierwsze przechwycenie PKW Orlik 10, 2021-12-09, F-2000 zastąpiły F-35, 2021-09-20, Podwójne przechwycenie włoskich F-35A, 2021-07-22, Hiszpańskie Eurofightery w Rumunii , 2021-02-03).
Misje Air Policing są kierowane przez dwa Centra Połączonych Operacji Lotniczych (CAOC) znajdujące się w hiszpańskiej bazie Torrejon i niemieckim Uedem (Ponad 400 przechwyceń nad Europą, 2020-12-30).