Kalifornijski start-up Overair rozpoczął naziemne testy napędu 5-miejscowego samolotu eVTOL Butterfly (Rozwój samolotu eVTOL Butterfly, 2021-11-06). Pełnowymiarowy prototyp zespołu napędowego – opatentowanego Optimum Speed Propulsion z przechylanymi śmigłowirnikami został w tym celu zainstalowany na ciężarówce. Testy prowadzone są na pustyni.
Overair twierdzi, że testy potwierdzają założenia projektantów. Przedsiębiorstwo jest więc na dobrej drodze do celu, jakim jest oblot prototypu eVTOL Butterfly w 2023. Dzięki wsparciu koreańskiego partnera – Hanwha Systems, Overair dąży do uzyskania certyfikatu typu zgodnie z wymaganiami FAA Part 23 w terminie, który pozwoli na to, by loty komercyjne rozpoczęły się w 2026 (Bristow zamówił Butterfly eVTOL, 2021-12-18).
Samolot eVTOL Butterfly ma rozwijać prędkość ponad 320 km/h. Jego zasięg ma wynosić 160 km.