Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Beluga przewozi CH-53

Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, Transport lotniczy, 22 września 2022

Inżynierowie Airbus Defence and Space opracowali i przetestowali system załadunku ponadgabarytowego sprzętu wojskowego do samolotu Beluga A300-600ST. Prawidłowość działania nowego systemu sprawdzili z pomyślnym wynikiem podczas ćwiczeń weryfikacyjnych z niemieckimi siłami zbrojnymi jako jego pierwszym użytkownikiem. Na pokład Belugi załadowali średni śmigłowiec transportowy CH-53.

Śmigłowiec CH53 ładowany na pokład Belugi podczas testów przeprowadzonych w zakładzie Airbusa w Manching / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Rośnie zapotrzebowanie na przewozy lotnicze towarów ponadgabarytowych. Możliwości transportowe dostępne na rynku są niewielkie, a w świetle obecnych zmian geopolitycznych wielu klientów szuka nowych, szybkich i wydajnych usług. To jest dokładnie to, co oferujemy z naszą flotą BelugaST. Nasze zespoły pracują nad rozwiązaniem, które ułatwi szybki, sprawny i autonomiczny załadunek do samolotu ciężkich obiektów wojskowych. Szybkość, sprawność i autonomia to dla naszych klientów kluczowe elementy, jeśli chodzi o takie operacje – powiedział Michael Schoellhorn, prezes Airbus Defence and Space.

Nowy system i urządzenia do załadunku zostały zaprezentowane przedstawicielom sił zbrojnych z kilkunastu krajów w Manching, na północ od Monachium. System został zaprojektowany i zbudowany od podstaw w 1,5 roku – tyle minęło od wstępnej wymiany pomysłów z niemieckim klientem po jego weryfikację w działaniu, która czeka na ostateczne zatwierdzenie przez Bundeswehrę.

System umożliwia załadunek częściowo zdemontowanego CH-53 w czasie krótszym niż 1,5 godziny, podczas gdy sam proces pakowania śmigłowca na pokład Belugi może potrwać około godziny. Całkowity udźwig systemu, który nie wymaga dźwigu, wynosi 35 t. System może zostać przemieszczony w dowolne miejsce parkowania samolotu (Niemcy wybrali Chinooka, 2022-06-02).

Przed ogłoszeniem na początku tego roku zamiarów oferowania na rynku przewozów cargo usług BelugaST, pięć samolotów tego typu było używanych wyłącznie do transportu dużych sekcji samolotów między różnymi zakładami Airbusa. Wraz z pojawieniem się nowych odrzutowców BelugaXL, bazujących na A330-200, istniejąca flota BelugST może przystąpić do obsługi klientów z całego świata (więcej na ten temat w SP 04/2022, Airbus Beluga Transport , 2022-01-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.