Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bez zgody na izraelskie F-35

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 stycznia 2010

Według izraelskiej prasy, Waszyngton ciągle odmawia spełnienia żądań Tel Awiwu, odnośnie doposażenia w miejscowe podzespoły, dostępu do kodów źródłowych i serwisowania F-35. Opóźnia to negocjacje w sprawie ich zakupu.

</span>Pierwotnie Tel Awiw wyrażał zainteresowanie zakupem ok. 100 egz. F-35, również w przedstawionym na zdjęciu wariancie pionowego (skróconego) startu i lądowania. Późniejsze informacje dotyczyły jednak coraz bardziej ograniczanych zamówień, w tym 75, a potem 24-25 egz. Głównym powodem jest wysoka cena i ograniczenia w dostępie do technologii / Zdjęcie: Lockheed Martin

Doniesienia Jeruzalem Post precyzują dane, które ujawniono we wrześniu ubiegłego roku, po zakończonych fiaskiem wstępnych rozmowach na temat zakupu 24 samolotów wielozadaniowych F-35 (zobacz: F-35 (jeszcze) nie dla Izraela).

Informatorzy gazety twierdzą, że Pentagon nie godzi się na głęboką modernizację samolotów, na co naciskają przedstawiciele Izraela, zainteresowani włączeniem własnego przemysłu w proces budowy F-35. Żydzi chcieliby wykorzystać m.in. rodzimą stację radiolokacyjną i systemy samoobrony, łącznie ok. połowy wyposażenia samolotu. Tak daleko idące zmiany wymuszają konieczność dostępu do kodów źródłowych komputerów pokładowych.

Amerykanie zgodzili się wstępnie na zabudowanie na kupowanych przez Tel-Awiw części wyposażenia made in Israel, jednak stanowczo sprzeciwiają się przekazaniu kluczowych technologii.

Nie chcą również przystać na żądanie serwisowania maszyn w kraju odbiorcy, proponując wysyłanie uszkodzonych samolotów do centrum napraw, które zostanie zlokalizowane prawdopodobnie we Włoszech.

Artykuł w Jeruzalem Post podaje jednocześnie, że cena jednostkowa F-35, o której mówi się obecnie w negocjacjach z Pentagonem, wynosi ok. 130 mln USD. Jest więc wyższa, od kwot podawanych oficjalnie przez władze amerykańskie i Lockheed Martina, pokrywając się w zasadzie z opiniami niezależnych ekspertów. Tel-Awiw, według tych informacji, zabiega o zakup 25 samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.