Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F-35 (jeszcze) nie dla Izraela

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 09 września 2009

Niepowodzeniem zakończyły się wstępne rozmowy na temat sprzedaży 24 samolotów wielozadaniowych nowej generacji F-35 Izraelowi.

Według informatorów Jeruzalem Post, Pentagon nie chce się zgodzić na udział w budowie kupowanych samolotów przemysłu izraelskiego i wyposażenie F-35 w systemy produkowane w Izraelu. Strony nie mogą też osiągnąć porozumienia w sprawie ceny. Nieoficjalnie wiadomo, że mówi się o kwocie 100 mln USD za egzemplarz F-35, choć początkowo Amerykanie żądali dwukrotnie więcej, a Izraelczycy chcieli płacić najwyżej 50 mln USD - w końcu JSF miał być tanim myśliwcem...

Oficjalne zapytanie o możliwość zakupu 24 F-35 Izrael wystosował do USA w lipcu 2009 (wcześniej sondowano możliwość zakupu 75 maszyn, Izrael chce 75 egz. F-35). Tel Awiw miał wówczas nadzieję na sfinalizowanie umowy w ciągu kilku miesięcy, najpóźniej na początku 2010. Wcześniej pojawiały się informacje o zamówieniu ok. 100 samolotów (Izrael otrzyma F-35 przed 2012), w tym także w wersji pionowego (skróconego) startu i lądowania. Na razie jednak nie doszło do żadnych konkretnych ustaleń.

Rok temu Izrael miał nadzieję na dostawy pierwszych F-35 w 2012, później rozmawiano o 2014. Dziś wiadomo, że w najlepszym wypadku nastąpi to kilka lat później. Zresztą bardzo opóźniony jest cały program JSF (Kiedy F-35 wejdą do służby?, F-35 zgodnie z harmonogramem?). Na razie nie rozpoczęła się nawet produkcja seryjna F-35 dla USAF. Wiele wątpliwości budzą też parametry nowego samolotu (F-35: drogo, głośno, ciasno, Dobrze widoczny F-35?).

Z zagranicznych klientów Lockheed Martina, jako pierwsza samoloty tego typu ma otrzymać Wielka Brytania - główny partner programu JSF. Brytyjczycy ciągle ostro negocjują dostęp do kluczowych technologii używanych w jego budowie. Na razie bez większych sukcesów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.