Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Chrzest przyszłego USNS Cody

Przemysł stoczniowy, Marynarka wojenna, Logistyka, 26 lutego 2023

Wczoraj, 25 lutego 2023, w stoczni Austal USA w Mobile odbyła się uroczystość chrztu szybkiego okrętu logistycznego klasy Expeditionary Fast Transport (EPF) – przyszłego USNS Cody (T-EPF-14) typu Spearhead. Jednostka będzie pierwszym okrętem nowej serii Flight II. Jest to też pierwszy okręt nazwany na cześć miasta Cody w stanie Wyoming.

Na szybkich okrętach logistycznych EPF Flight II można zaokrętować zaokrętować ok. 41 pacjentów i 147 żołnierzy / Ilustracja: Austal USA

Ceremonię uświetnili swoją obecnością liczni goście, w tym m.in. główny zastępca sekretarza marynarki ds. badań, rozwoju i zakupów wadm. Francis Morley, naczelny lekarz US Navy kadm. Bruce Gillingham, dowódca Military Sealift Command kadm. Michael Wettlaufer, oficer wykonawczy programu okrętowego kadm. Tom Anderson i burmistrz Cody Matt Hall. Sponsorką okrętu była Averil D. Spencer – filantropka, założycielka i dyrektor wykonawcza organizacji non-profit gURLs, której celem jest walka różnicami płacowymi ze względu na płeć.

Okręty EPF serii Flight II wyróżniają się rozszerzoną zdolnością Role 2E, mając zwiększone możliwości medyczne. Na ich pokładach przewidziano ponadpodstawową opiekę medyczną przy oddziale chirurgii. Znajdą się tam także oddziały intensywnej terapii, pomieszczenia z łóżkami szpitalnymi i niewielkie placówki RTG, laboratoryjne i dentystyczne. Dzięki budowie kadłuba w układzie katamarana jednostki zapewniają większą stabilność umożliwiając wykonywanie czynności medycznych na pokładzie bloku operacyjnego. Można na nich zaokrętować ok. 41 pacjentów i 147 żołnierzy.

Zaplecze medyczne na EPF Flight II jest uzupełniane przez pokład lotniczy, mogący obsługiwać przemiennopłaty V-22 i sprzęt do opuszczania i podnoszenia z wody 11-m łodzi półsztywnych. Okręty tej serii zachowują też zdolności serii Flight I w zakresie wspierania innych typów misji i udzielania wsparcia logistycznego.

Obecnie w budowie są 2 okręty EPF Flight II, a trzeci jest już zamówiony. Jednostki tej serii mają być wsparciem dla przyszłych okrętów szpitalnych Expeditionary Medical Ship, które będą zapewniać kompleksowe zdolności w zakresie opieki medycznej. Będą one bazować na konstrukcji okrętów typu Spearhead i będą to pierwsze nowe okręty szpitalne amerykańskiej marynarki od ponad 35 lat. Mają być mniejsze i szybsze od obecnie eksploatowanych przez Amerykanów jednostek USNS Comfort i USNS Mercy przyjmowanych do służby w latach 1986-1987. Nowe okręty szpitalne mają zacząć trafiać do służby w 2028 (USNS Apalachicola w służbie, 2023-02-18, Środki na 11 okrętów US Navy, 2022-12-28).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.