Iveco Defence Vehicles opracowało wersję wozu bojowego SuperAV Land zaprojektowaną do działań w środowisku lądowym. Producent podkreśla, że mimo wprowadzenia istotnych zmian pojazd dzieli wiele komponentów z wcześniejszą amfibijną wersją SuperAV (w USMC znanym jako ACV), co przekłada się na uproszczenie logistyki i obniżenie kosztów eksploatacji.
SuperAV Land i SuperAV mają dzielić 85% wspólnych części, w tym układ napędowy z przekładnią Allison 4800 SP i wielopaliwowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 700 KM. Masa własna pojazdu to 26 tys. kg a masa bojowa SuperAV Land to 31,5 tys. kg.
Nowy pojazd jest o 450 mm krótszy i o 190 mm niższyod poprzednika. Mniejsze wymiany mają się przekładać na lepszą mobilność w terenie i zmniejszenie sylwetki pojazdu. Ponieważ drużyny piechoty w wojskach lądowych są mniejsze niż w piechocie morskiej, zmniejszono też liczbę przewożonych żołnierzy desantu z 13 do 8. Z powodu rezygnacji z pływalności zdemontowano również pędniki, pompy zęzowe i falochron.
Oszczędności poczynione na masie SuperAV Land pozwoliły wzmocnić ochronę balistyczną i przeciwminową pojazdu. Został on dostosowany do montażu zdalnie sterowanego modułu uzbrojenia z armatą kal. do 40 mm. Załogę lądowej wersji pojazdu stanowi maksymalnie 3 żołnierzy (Zaprezentowano model ACV-R, 2025-05-08, Produkcja seryjna ACV-30, 2025-05-01, Marina Militare zamawia VBA, 2023-01-11).