Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

DoD buduje makietę A380

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Lotnictwo cywilne, 11 września 2010

Australijski departament obrony ogłosił przetarg na budowę makiety największego samolotu pasażerskiego świata - Airbusa A380.

DoD (Department of Defence) nie podaje szczegółów zamówienia na makietę A380. Wiadomo jedynie, że miałaby ona znaleźć się w bazie wojsk lotniczych Pearce koło Bullsbrook, na północ od Perth. W oficjalnym oświadczeniu Departament mówi, że będzie ona wykorzystywana w celach szkoleniowych.

Podobne makiety są rzadkością w ośrodkach szkolenia wojsk lotniczych. Według ekspertów, makieta A380 może być wykorzystywana do szkolenia w akcjach ratowniczych lub antyterrorystycznych.

Australijskie Sydney i nowozelandzkie Auckland są - obok Dubaju, Singapuru, Toronto, Bangkoku, Frankfurtu, czy Paryża, jednymi z najważniejszych portów lotniczych na trasach obsługiwanych przez A380. Poza Emirates (Gigantyczne zamówienie na A380, 2010-06-09) samolotów tego typu używają Qantas (Qantas odbierają pierwszego A380, 2008-09-22), Singapore Airlines (A380 w Europie, 2008-03-18), Air France (Pierwszy A380 Air France, 2009-11-02) i Lufthansa (Pierwszy A380 Lufthansy, 2010-05-21).

Tymczasem A380 zaczynają obsługiwać nawet porty lokalne. Od kilku dni latają w barwach Emirates do Manchesteru, zastępując Boeingi 777. Opłacalność eksploatacji gigantów Airbusa jest tak duża, że Emirates zamówiły niedawno kolejne 32 A380 za 11,5 mld USD (łącznie będą miały ich 90 za ok. 30 mld USD). Konkurencyjny, ale mocno przestarzały Boeing 747 nie uzyskał w tym roku żadnego zamówienia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.