Australijski departament obrony ogłosił przetarg na budowę makiety największego samolotu pasażerskiego świata - Airbusa A380.
DoD (Department of Defence) nie podaje szczegółów zamówienia na makietę A380. Wiadomo jedynie, że miałaby ona znaleźć się w bazie wojsk lotniczych Pearce koło Bullsbrook, na północ od Perth. W oficjalnym oświadczeniu Departament mówi, że będzie ona wykorzystywana w celach szkoleniowych.
Podobne makiety są rzadkością w ośrodkach szkolenia wojsk lotniczych. Według ekspertów, makieta A380 może być wykorzystywana do szkolenia w akcjach ratowniczych lub antyterrorystycznych.
Australijskie Sydney i nowozelandzkie Auckland są - obok Dubaju, Singapuru, Toronto, Bangkoku, Frankfurtu, czy Paryża, jednymi z najważniejszych portów lotniczych na trasach obsługiwanych przez A380. Poza Emirates (Gigantyczne zamówienie na A380, 2010-06-09) samolotów tego typu używają Qantas (Qantas odbierają pierwszego A380, 2008-09-22), Singapore Airlines (A380 w Europie, 2008-03-18), Air France (Pierwszy A380 Air France, 2009-11-02) i Lufthansa (Pierwszy A380 Lufthansy, 2010-05-21).
Tymczasem A380 zaczynają obsługiwać nawet porty lokalne. Od kilku dni latają w barwach Emirates do Manchesteru, zastępując Boeingi 777. Opłacalność eksploatacji gigantów Airbusa jest tak duża, że Emirates zamówiły niedawno kolejne 32 A380 za 11,5 mld USD (łącznie będą miały ich 90 za ok. 30 mld USD). Konkurencyjny, ale mocno przestarzały Boeing 747 nie uzyskał w tym roku żadnego zamówienia.