Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Qatar Airways rezygnują z Dreamlinerów

Lotnictwo cywilne, 23 grudnia 2010

Qatar Airways ogłosiły, że zamierzają zrezygnować z zakupu Boeingów 787. Powodem jest 3-letnie opóźnienie dostaw tych samolotów.

Qatar Airways zamówiły w 2007 30 Boeingów 787 (i 30 dalszych w opcji) oraz 27 Boeingów 777 - łącznie za 13,5 mld USD. Pierwsze z Dreamlinerów arabskie linie miały otrzymać w połowie 2010, a dostawy powinny się zakończyć w 2011. Tymczasem nie jest pewne, czy w 2011 dostawy Dreamlinerów w ogóle się rozpoczną (Kolejne opóźnienie Dreamlinera, 2010-11-26).

Prezes Qatar Airways Akbar al Baker oświadczył, że jeśli dostawy nadal będą się opóźniać, linie zrezygnują z zamówienia, choć będzie to dla nich trudna decyzja. Póki co, loty testowe prototypów 787 są wstrzymane z powodu poważnej awarii w locie 10 listopada (Pożar Dreamlinera, (2010-11-10). Według nieoficjalnych informacji, mają wkrótce zostać wznowione. Nie wiadomo jednak, kiedy to ostatecznie nastąpi i jak około 2-miesięczna przerwa w lotach testowych wpłynie na opóźnienie dostaw. Obecnie sięgają one 3 lat.

Linie, które zamówiły Dreamlinery coraz częściej mówią o porażce programu. Coraz częściej też ogłaszają, że będą się domagać odszkodowań, które mogą wynosić miliardy dolarów (100 mln odszkodowania za Dreamlinery, 2010-10-28). W 2010 różne linie zrezygnowały z 41 zamówionych 787.

O żadnych roszczeniach wobec Boeinga nie mówią tylko często zmieniające się władze PLL LOT. Polskie linie stale promują Dreamlinera, ogłaszając co jakiś czas kolejny planowany termin dostaw i przedstawiając to jako sukces. O pierwotnych terminach w ogóle nie wspominają... Działalność kolejnych zarządów koncentruje się na wyprzedaży majątku linii i ich spółek zależnych, co musi doprowadzić do niekorzystnej sprzedaży pozostałości wraz z szybko rozwijającym się polskim rynkiem przewozów lotniczych.

Qatar Airways rozwijają się w bardzo szybkim tempie. Tylko w ubiegłym roku wprowadziły do eksploatacji 18 nowych samolotów i uruchomiły 10 nowych kierunków lotów. Linie zamówiły m.in. 5 superodrzutowców Airbusa - A380, które mają zostać dostarczone w 2013. Choć opóźnienia dostaw Dreamlinerów poważnie utrudniają rozwój Qatar Airways, linie przynoszą duże zyski.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.