Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Odszkodowanie za Airbusy 380

Lotnictwo wojskowe, 31 października 2012

Air France prowadzi z Airbusem negocjacje w sprawie odszkodowań za uziemione i niewykorzystywane A380. Powodem są prace przy likwidacji mikropęknięć w strukturach skrzydeł. Przewoźnik domaga się kilkudziesięciu mln Euro.

Air France była pierwszym europejskim odbiorcą A380, wyprzedając o kilka miesięcy Lufthansę / Zdjęcie: Air France

Francuski narodowy przewoźnik lotniczy otrzymał pierwszego A380 w październiku 2009 (Pierwszy A380 Air France, 2009-11-02). Obecnie posiada już 8 z łącznie 12 zamówionych samolotów tego typu. Niestety, w październiku 2010 w maszynach australijskiej Qantas wykryto pęknięcia w żebrach nasady skrzydeł oraz we wspornikach, łączących wewnętrzną strukturę z pokryciem. Spowodowało to konieczność przeglądu wszystkich A380 i wymiany uszkodzonych elementów. Dodatkowo producent opracował kompleksowe rozwiązanie problemu, tworząc nowe, pozbawione wad podzespoły (Rozwiązanie problemów A380, 2012-06-21).

Naprawa wymaga jednak czasu, co zmniejsza liczbę gotowych do lotu samolotów Air France. Przy bardzo intensywnym wykorzystywaniu maszyn pasażerskich, powoduje to wymierne straty finansowe. O ich zrekompensowanie wystąpiono do producenta.

We wczorajszym oświadczeniu dla mediów przedstawiciele Air France potwierdzili wcześniejsze, nieoficjalne doniesienia o prowadzeniu w tej sprawie negocjacji z Airbusem. Wskazywały one, że w grę wchodzi kwota odszkodowania w wysokości kilkudziesięciu mln Euro.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra