Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozwiązanie problemów A380

Lotnictwo cywilne, 21 czerwca 2012

Według zapewnień przedstawicieli Airbusa, europejskie władze lotnicze EASA powinny jeszcze w lipcu zaakceptować metodę naprawy pęknięć w strukturach skrzydeł A380.

Airbus 380 w czasie wiosennego tournée po krajach Ameryki Łacińskiej / Zdjęcie: Airbus

Pęknięcia w strukturach skrzydeł Airbusów 380 - dokładnie w żebrach nasady skrzydeł oraz we wspornikach, łączących wewnętrzną strukturę z pokryciem - wykryto po raz pierwszy w październiku 2010. Długotrwałe dochodzenie ustaliło trzy przyczyny pojawienia się spękań: wykorzystanie nieodpowiedniego stopu aluminium do budowy części z 4 tys. wsporników, źle dobrane śruby mocujące, a także błąd konstrukcyjny polegający na wygenerowaniu zbędnego napięcia materiału (zobacz np.: Przyczyny pęknięć w A380, 2012-01-29).

Ze względu na fakt, że usterki nie zagrażały bezpośrednio bezpieczeństwu lotów, ograniczono się do inspekcji i bieżącego wymiany uszkodzonych elementów, poszukując jednocześnie kompleksowego rozwiązania.

Według dzisiejszego oświadczenia rzecznika prasowego koncernu, europejskie władze lotnicze jeszcze w lipcu bieżącego roku wydadzą zgodę dla metody naprawczej, zaproponowanej przez Airbusa. Jednocześnie powiedział, że w 2013 zostaną wprowadzone zmiany w technologii produkcji A380, które całkowicie wyeliminują problem. Pierwsze samoloty tej serii powinny trafić do linii lotniczych w 2014.

Wraz z poinformowaniem o rozwiązaniu kwestii pęknięć, rzecznik ujawnił, że zakończyły się sukcesem negocjacje z rosyjską Transaero Airlines, w sprawie sprzedaży 4 A380. Szczegółów na razie nie ujawniono. Z wcześniejszych doniesień wiadomo jedynie, że odbiorca będzie pierwszym użytkownikiem tych maszyn w byłym bloku wschodnim. Samoloty mają zachować trzyklasowy układ przedziałów pasażerskich, jednak z dominującą rolą najtańszych miejsc. Łącznie na pokład rosyjskich A380 będzie mogło wejść 700 osób, gdy standardowa zabudowa przewiduje ok. 525 siedzeń (zobacz: Rosyjskie Airbusy 380, 2011-10-31). Będą one latały na najczęściej uczęszczanych trasach z i do Moskwy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.