26 stycznia br. minister obrony narodowej podpisał zgodę na uruchomienie negocjacji w sprawie powierzenia konstrukcji niszczyciela min Kormoran 2 jednemu oferentowi – konsorcjum czterech polskich spółek z Remontową na czele.
Zgoda ministra Tomasza Siemoniaka to bezpośredni skutek zawiązania 7 stycznia 2013 w Gdańsku konsorcjum stoczniowego do realizacji projektu Kormorana 2. Na jego czele stanęła Remontowa Shipbuilding, a w skład – jako partnerzy – wchodzą Stocznia Marynarki Wojennej (w upadłości likwidacyjnej), Centrum Techniki Morskiej oraz Centrum Techniki Okrętowej (Konsorcjum budowy Kormorana 2, 2013-01-14).
Szczegółowe negocjacje, oparte na dopracowanej ofercie konsorcjum, powinny się rozpocząć na początku wiosny w Warszawie. Wiadomo, że MON chce otrzymać pierwszego z trzech planowanych Kormoranów 2 w 2016 (Rozczarowujące BME 2010, 2010-06-23, Skromniejszy program budowy okrętów do 2020, 2007-10-28).
Tymczasem 28 stycznia konkurencyjna Nauta zaproponowała resortowi obrony swój własny trzywariantowy projekt budowy niszczycieli min – podstawowy ze stali małomagnetycznej oraz z kompozytów węglowych lub z aluminium.