Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Serwis silników C-130J

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 11 lutego 2013

Rolls-Royce otrzymał zlecenie od wojsk lotniczych USA na serwis silników samolotów transportowych C-130J Super Hercules. Kontrakt opiewa na blisko 100 mln USD.

Silniki AE 2100 są pochodną T406/AE 1107C-Liberty, napędzających hybrydowe V-22 / Zdjęcie: Rolls-Royce

Porozumienie o wartości 97,3 mln USD ma obowiązywać przez cały br. W jego ramach, producent zobowiązał się do regularnego serwisowania silników AE 2100D3 napędzających C-130J oraz usuwania ewentualnych usterek. Umowa gwarantuje też USAF stałą dostępność części zamiennych oraz pakietu logistycznego. Załogi naziemne wojsk lotniczych USA będą również mogły skorzystać z 24-godzinnej konsultacji technicznej, świadczonej przez utworzone w październiku 2012 centrum serwisowe Rolls-Royce w Indianapolis (Nowe centrum serwisowe Rolls-Royce’a, 2012-10-11).

AE 2100 są jednymi z najpopularniejszych jednostek napędowych Rolls-Royce. Występując w konfiguracji cywilnej (AE2100A) i wojskowej (AE2100D2A i AE2100D3), napędzają m.in. Saab 2000, C-27J Spartan i właśnie C-130J. W wersji AE2100J są one również montowane na samolotach amfibijnych US-2 japońskiej ShinMaywa Industries.

Poza serwisowaniem obecnie eksploatowanych przez USAF silników rodziny AE 2010, Rolls-Royce prowadzi też prace nad modernizacją jednostek typu Allison T56, których udoskonalona wersja 3.5 była w ostatnich miesiącach testowana na terenie bazy wojsk lotniczych Edwards w Kalifornii (C-130H z nowym silnikiem, 2012-09-18, T56 3.5 lepszy niż się spodziewano, 2012-12-11). Docelowo mają one napędzać starsze Herculesy modelu H.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.