Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Autor: Grzegorz Sobczak

Czy naprawdę wielu pasażerów zwraca uwagę na fakt, czy przewoźnik lotniczy, z którego usług korzystają jest punktualny, czy nie? Czy dba o środowisko naturalne bardziej niż inni? Według większości opinii, dla pasażera najważniejsza jest cena biletu. Jednak jest taki przewodnik, który potrafił wykazać, że punktualność i ekologia mogą być ważnym elementem strategii działania - bo i rynek, na którym działa, jest dość specyficzny.

Podróżując samolotem z przesiadką, pasażer często spędza więcej czasu na  lotnisku niż na pokładzie samolotu. Receptą na zmianę tego stanu rzeczy  może być punktualność - tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele SAS /  Zdjęcie: SAS

Wielu przewoźników podaje w swoich statystykach jak bardzo są punktualni, jak mało bagażu gubią itp., itd. Mogłoby się wydawać, że mamy do czynienia jedynie z działaniem marketingowym, pokazującym z jak rzetelnym przedsiębiorstwem mamy do czynienia. Okazuje się jednak, że punktualność może być ważnym elementem strategii biznesowej.

Najpunktualniejszą linią w Europie w ub.r. były skandynawskie linie SAS. Przewoźnik ten niedawno przeszedł poważną restrukturyzację. W zasadzie można zaryzykować stwierdzenie, że wywrócono całą wcześniejszą strategię rozwoju przedsiębiorstwa, które miało opierać się na narodowych oddziałach i dodatkowo jeszcze jednej części międzynarodowej. W SP 6/2009 opisaliśmy jak zmieniono sposób działania SAS.

Niedawno miałem okazję rozmawiać z kilkoma przedstawicielami SAS, którzy przedstawili dwa ważne aspekty aktualnej strategii, które z punktu widzenia pasażera są chyba najistotniejsze.

OSZCZĘDZIĆ CZAS

Czy nie odnosisz wrażenia, że przy krótkich podróżach lotniczych spędzasz na lotnisku więcej czasu niż w powietrzu? - pyta Robin Kamark, dyrektor ds. sprzedaży SAS. - Zwłaszcza, kiedy podróżuje się z przesiadką, a loty trwają po godzinie lub półtorej, czas jaki pasażerowie spędzają na odprawie przed lotem i oczekiwaniu na przesiadkę często może być dłuższy od czasu jaki pasażer spędzi lecąc. Wielu naszych pasażerów podróżuje właśnie na takich trasach, postanowiliśmy więc wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom o skrócenie czasu podróży - kontynuuje Robin Kamark. - Z jednej strony postanowiliśmy skrócić czas jaki pasażer musi spędzić na lotnisku przed lotem. Wprowadziliśmy skróconą ścieżkę odpraw dla naszych pasażerów klasy biznes i premium economy. Wielu przewoźników wymaga od pasażerów, aby byli na lotnisku półtorej godziny przed odlotem, u nas wystarczy 45 minut. Taki czas w zupełności wystarczy. Duża punktualność też daje nam możliwość zaoszczędzenia czasu podróży. W naszych portach węzłowych w Kopenhadze, Oslo i Sztokholmie, dla przelotów na krótkich trasach oferujemy czas przesiadki skrócony nawet do 15 minut - mówi Robin Kamark.

więcej w numerze


Skrzydlata Polska - 10/2010
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.