Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Paweł Kłosiński

W grudniu ubiegłego roku pierwszych pięciu członków Ochotniczej Straży Pożarnej z Baranowa, Milanówka i Międzyborza, leżących koło Grodziska Mazowieckiego, otrzymało uprawnienia do pilotowania wiatrakowców Xenon 2. Kolejnych czterech strażaków OSP kończy szkolenie lotnicze.

Szkolenie strażaków OSP realizowane było na Xenonie będącym własnością  spółki Aviation Artur Trendak. Po zakończeniu nauki, każdy ze świeżo  upieczonych pilotów ma możliwość wylatania tygodniowo 1 godziny celem  podtrzymania nabytych umiejętności / Zdjęcie: Paweł Kłosiński

Jak to się stało, że Ochotnicza Straż Pożarna rozpoczyna wiatrakowcową przygodę? Aby prześledzić tę historię należałoby się cofnąć do połowy ubiegłego roku. Wówczas to, z dość niespodziewaną wizytą, wpadł po raz pierwszy do Jaktorowa wicepremier Waldemar Pawlak. Poprosił o zapoznanie z właściwościami i możliwościami produkowanego tam autożyra.

Wkrótce po tym spotkaniu polityk PSL, w wywiadzie dla jednego z tygodników ujawnił, że jest zafascynowany wiatrakowcami. Dał temu wyraz, odbywając kilkakrotnie podróże tym statkiem powietrznym (między innymi oglądał z powietrza postęp prac przy budowie odcinka autostrady między Łodzią a Warszawą, a media ogłosiły, że przyleciał nim również na krajową konwencję PSL, odbywającą się w podwarszawskich Otrębusach).

Dzięki rekomendacji wicepremiera, będącego jednocześnie prezesem Zarządu Głównego ZOSP RP, w początkach drugiej połowy 2011 rozpoczęto prace nad stworzeniem Pilotażowego programu wykorzystania ultralekkich statków powietrznych do monitorowania zagrożeń na terenach wielkoobszarowych. Nie można powiedzieć, że inicjatywa ta spotkała się z gorącym aplauzem. Rzecznik prasowy Państwowej Straży Pożarnej Paweł Frątczak, w wypowiedzi dla Rzeczpospolitej z czerwca 2011 stwierdził: Nie spotkałem się z tym, by wiatrakowce były używane przez którąkolwiek ze straży pożarnych na świecie. Politycy zaś zaczęli wytykać wicepremierowi lobbowanie na rzecz konkretnej firmy (podobnie działo się w sytuacji, gdy Waldemar Pawlak wypowiadał się o Toyocie Pirus).


Skrzydlata Polska - 03/2012
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.