Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Kamil Kliza

W dniach 22-26 lutego rozgrywano 46. Lubelskie Zimowe Zawody Samolotowe. Był to planowany termin, jednak w przypadku zawodów zimowych można wiele zaplanować, a pogoda i tak potrafi mocno zweryfikować plany organizatorów. Tak było i tym razem.

W tym roku Lubelskie Zimowe Zawody Samolotowe rozegrano w bardzo trudnych warunkach / Zdjęcie: Anja Tatarczuk

Na 22 lutego zaplanowano przylot załóg. Niestety, trudne warunki pogodowe uniemożliwiły przylot samolotów. Rozgrywanie zawodów przesunięto o jeden dzień. W czwartek 23 lutego, z wybiciem godziny 9:00 46. Lubelskie Zimowe Zawody Samolotowe zostały oficjalnie otwarte.

Wszyscy zgromadzeni zawodnicy oraz goście przyjęli te słowa z wielką radością. Niestety, obecna na ceremonii pogoda nic sobie nie robiła z uroczystego rozpoczęcia. Niskie podstawy, deszcz i silny wiatr uniemożliwiły rozegranie pierwszej konkurencji.

Na starcie zawodów zgłoszone zostało 12 załóg. Niektórzy do wieczora walczyli, by móc przylecieć na te zawody. Tego dnia organizatorzy zabrali uczestników na wycieczkę po zakładach lotniczych PZL Świdnik SA - AgustaWestland Poland

Piątek 24 lutego, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, można podsumować bardzo trafnym w tym przypadku zwrotem, iż był to czarny piątek. Tego dnia nie udało się rozegrać konkurencji. Ale nikt spośród wszystkich zawodników nawet na chwilę nie tracił nadziei na rozegranie trasy zawodniczej w dniu następnym.

Sobota 25 lutego okazała się łaskawsza da uczestników Lubelskich Zimowych. Podstawy chmur podniosły się na tyle, że przeprowadzono pierwszą trasę zawodniczą. Trasa przygotowana na ten dzień wymagała sporych umiejętności od załóg. Na przygotowanie trasy przed startem załogi dostały po 30 minut, tak by każda załoga, nawet ta która leci trasę rajdową po raz pierwszy, miała szanse na wykreślenie całej trasy i jej oblot.


Skrzydlata Polska - 03/2012
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.