Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Paweł Kłosiński

W ubiegłym miesiącu napisaliśmy o przejęciu śmigłowca Bell 412 przez lotnictwo policji. Niedawno śmigłowiec otrzymał rejestrację SN-18XP. Uważni czytelnicy zapytają być może w tym miejscu - zaraz, zaraz jak to? Wszak w numerze 10 z ubiegłego roku podana została informacja, że nowo zakupiony dla łódzkiej policji Bell 206 B3 JetRanger III, został jako pierwszy śmigłowiec niebieskiego lotnictwa zarejestrowany na znakach cywilnych. Teraz mówimy ponownie o rejestrze statków powietrznych MSW. Faktycznie jest w tym wszystkim nieco galimatiasu.

Zabezpieczenie rozgrywek piłkarskich Euro 2012 będzie jednym z  najistotniejszych sprawdzianów wszystkich służb ochrony porządku  publicznego. Wśród nich nie zabraknie również lotnictwa policji. Dzięki  wpisaniu do rejestru statków powietrznych MSW czerwony Bell 206 łódzkiej  policji stał się pełnoprawnym i pełnosprawnym członkiem tej formacji.  Zarówno JetRanger policji łódzkiej jak i jego biało-niebieski,  warszawski odpowiednik, będą realizowały głównie zadania obserwacyjne  terenów i ciągów komunikacyjnych bezpośrednio przylegających do  stadionów jak i całości sytuacji w miastach będących miejscami  piłkarskich rozgrywek / Zdjęcie: Paweł Kłosiński

Zgodnie z interpretacją prawną, śmigłowce lotnictwa policji nadal będą rejestrowane w wykazie statków powietrznych prowadzonym przez ministra spraw wewnętrznych (Ustawa z dn. 3 lipca 2002 Prawo Lotnicze, Art. 44. 1. Minister właściwy do spraw wewnętrznych prowadzi rejestr statków powietrznych lotnictwa służb porządku publicznego).

Jak więc w zestawieniu z powyższym cytatem ulokowano prawnie łódzkiego Bella 206? Spieszymy więc z wyjaśnieniami, że reagując na wystąpienie kierownika łódzkiej sekcji lotnictwa policji, komendant wojewódzki łódzkiej policji, po uzyskaniu niezbędnych opinii prawnych wystąpił z wnioskiem do nowego ministra spraw wewnętrznych, o podjęcie stosownych decyzji, na mocy których najnowszy latający nabytek Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi mógłby zostać wykreślony z ewidencji ULC i wpisany do rejestru prowadzonego przez ministra spraw wewnętrznych. Minister Jacek Cichocki przychylił się do argumentacji KWP i z dniem 6 lutego br. czerwony Bell 206B3 JetRanger III został wpisany do rejestru statków powietrznych lotnictwa policji pod oznaczeniem SN-17XP.


Skrzydlata Polska - 03/2012
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.