Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Marcin Przeworski

Tegoroczne pokazy Royal International Air Tattoo, zorganizowane w bazie RAF w Fairford, w drugi weekend lipca, jak zawsze przyciągnęły tłumy zwiedzających. Pomimo kapryśnej pogody lotnisko odwiedziło w tych dniach ponad 130 tys. osób, które na wystawie statycznej i w powietrzu zobaczyć mogły niemal 270 różnych statków powietrznych z 25 krajów świata – czasem tak egzotycznych jak Japonia, Kolumbia, Korea Południowa, czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Wśród nich nie zabrakło też maszyn z biało-czerwoną szachownicą.

Jedna z gwiazd tegorocznego Royal International Air Tattoo – polski MiG-29 w specjalnym malowaniu. Polscy piloci ppłk pil. Artur Kałko i kpt. pil. Adrian Rojek, zdobyli na tym samolocie nagrodę Lockheed Martin Cannestra Trophy za najlepszy pokaz w locie, wykonany przez uczestnika z zagranicy / Zdjęcie: Marcin Przeworski

Royal International Air Tattoo (RIAT) zorganizowane zostały po raz pierwszy na lotnisku North Weald w Essen w 1971 – jeszcze pod nazwą Air Tattoo. W pierwszej edycji wzięło udział ponad sto statków powietrznych, ale ich liczba zaczęła szybko rosnąć. Kiedy na imprezie zaczęły pojawiać się samoloty i śmigłowce z zagranicy, w 1976 zdecydowano o zmianie nazwy na International Air Tattoo, a kiedy swoim patronatem pokazy objęła królowa, w 1996 ustalono ostateczną nazwę: Royal International Air Tattoo. W latach 1973–1983 impreza odbywała się na lotnisku Greenham Common. Następnie w 1985 przeniesiono ją na stałe do Fairford (choć na początku nowego wieku z powodu remontu lotniska musiała na krótko trafić do RAF Cottesmore). W 2003 na RIAT przyleciało w sumie 535(!) samolotów i śmigłowców, co zarejestrowane zostało oficjalnie w księdze rekordów Guinnessa!

Tegoroczny RIAT – jak twierdzą organizatorzy największa tego typu impreza lotnicza na świecie – także zapowiadał się bardzo interesująco. Na wystawie statycznej i podczas prezentacji w powietrzu miało się pojawić wiele statków powietrznych – tych współczesnych i tych zabytkowych. Z uwagi na charakter pokazów, a także przypadający w tym roku diamentowy jubileusz panowania brytyjskiej królowej Elżbiety II, często noszących specjalne, unikatowe barwy.


Skrzydlata Polska - 10/2012
Drukuj Góra