Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozruch silników Airbusa A350

Lotnictwo cywilne, 03 czerwca 2013

Wczoraj w wytwórni Airbusa w Tuluzie po raz pierwszy uruchomiono zespół napędowy Airbusa A350.

Pierwsze uruchomienie silników Rolls-Royce Trent XWB, stanowiących zespół napędowy Airbusa A350-900  / Zdjęcie: Airbus

Jak donosi Aviation Week, 17 maja, kilka dni po prezentacji (A350 w firmowym malowaniu, 2013-05-13) prototypowy Airbus A350-900 (MSN1) został przekazany zespołowi zajmującemu się próbami w locie. Jednak zanim samolot wzbije się w powietrze konieczne jest przeprowadzenie serii prób naziemnych, zakończonych kołowaniem z dużą prędkością.

Jednym z elementów prób naziemnych było, zrealizowane wczoraj, uruchomienie zespołu napędowego, zabudowanego w samolocie. Jednak zanim mogło to nastąpić, konieczne było uruchomienie pomocniczego zespołu napędowego (APU) Honeywell HGT1700, który umożliwia rozruch silników.   

A350 XWB jest napędzany dwoma silnikami Rolls-Royce Trent XWB, które rozwijają ciąg 374 kN każdy (A350 już z silnikami, 2013-03-28). Termin jego pierwszego lotu wciąż nie jest znany.

Wprawdzie prasa zachodnia spekuluje, że powinno to nastąpić w ciągu ok. 3 tygodni od przekazania samolotu zespołowi odpowiadającemu za próby w locie, jednak wpływ na oblot może mieć przede wszystkim pogoda, lub ewentualne usterki techniczne, wykryte w ostatniej chwili. Cytowany przez flightglobal Tom Enders, prezes EADS, twierdzi, że oblot A350 ma nastąpić w ciągu tygodni.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra