Do Holandii dotarł kadłub budowanego dla Koninklijke Marine okrętu zaopatrzeniowego Karel Doorman (A833).
Okręt dotarł do zakładów stoczniowych holenderskiego Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) w Vlissingen na wschodzie kraju przed kilkoma dniami. Za budowę jego kadłuba odpowiadała rumuńska spółka przedsiębiorstwa, Damen Shipyards Galati.
Mierzący 204,7 m długości okręt będzie największą jednostką nawodną w historii Koninklijke Marine (marynarki wojennej Holandii) (Zamówienie holenderskiego okrętu zaopatrzeniowego, 2009-12-23). Jego budowa rozpoczęła się w 2011, a wejście do służby ma nastąpić w 2015.
Po jego wprowadzeniu do linii, Karel Doorman zastąpi obecnie użytkowane HNLMS Zuiderkruis (A832) i HNLMS Amsterdam (A836) (Nowa misja Amsterdamu, 2010-12-24). W porównaniu do nich, nowy okręt będzie miał większą wyporność - 28 tys. t w porównaniu do 17 tys. t - oraz większą przestrzeń ładunkową.
Z pokładu okrętu będą mogły operować ciężkie śmigłowce CH-47. W hangarze pomieści się jeszcze 6 mniejszych wiropłatów, w tym m.in. NH90 (Holenderskie NH90 na wzburzonym morzu, 2012-09-21) czy AH-64D Apache. Karel Doorman będzie służył do wsparcia logistycznego innych okrętów, a także jednostek desantowych.