MAK wydał zezwolenie na operowanie z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej, leżących na terenie Rosji, dla samolotów ATR 42-600 i 72-600.
Konsorcjum ATR poinformowało dziś o otrzymaniu zezwolenia od Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK), zezwalające produkowanym przez nie samolotom na operowanie z trzech kolejnych lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej, leżących na terenie Rosji. Zezwolenie zostało wydane w czerwcu.
Dzięki dokumentowi, samoloty ATR 42-600 i 72-600 mogą wykonywać operacje lotnicze z lotnisk Mys Kamiennyj i Leńsk, leżących w Jakucji oraz Bodajbo w obwodzie irkuckim. W 2012 ATR uzyskało analogiczne zezwolenie dla lotniska Igrim na zachodniej Syberii.
Lotniska te mają drogi startowe o nawierzchni nieutwardzonej, żwirowej lub trawiastej. ATR 42-600 i 72-600 są jedynymi produkowanymi seryjnie samolotami komunikacyjnymi o pojemności 50 osób lub większej, produkcji zachodniej, przystosowanymi do wykonywania z nich operacji lotniczych.
Producent ma w planach uzyskanie zezwoleń od MAK na operowanie z kolejnych rosyjskich lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej. W połowie br. ATR otrzymał certyfikat uprawniający do eksploatacji samolotów ATR 42-600 i ATR 72-600 w temperaturze poniżej -45°C (ATR -600 na warunki polarne, 2013-06-06) i wykonywania lotów ETOPS 120 (ETOPS 120 dla ATR serii -600, 2013-06-07).