Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Więcej lotnisk w Rosji dla ATR

Lotnictwo cywilne, 26 sierpnia 2013

MAK wydał zezwolenie na operowanie z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej, leżących na terenie Rosji, dla samolotów ATR 42-600 i 72-600.

ATR 72-600 / Zdjęcie: ATR

Konsorcjum ATR poinformowało dziś o otrzymaniu zezwolenia od Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK), zezwalające produkowanym przez nie samolotom na operowanie z trzech kolejnych lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej, leżących na terenie Rosji. Zezwolenie zostało wydane w czerwcu.

Dzięki dokumentowi, samoloty ATR 42-600 i 72-600 mogą wykonywać operacje lotnicze z lotnisk Mys Kamiennyj i Leńsk, leżących w Jakucji oraz Bodajbo w obwodzie irkuckim. W 2012 ATR uzyskało analogiczne zezwolenie dla lotniska Igrim na zachodniej Syberii.

Lotniska te mają drogi startowe o nawierzchni nieutwardzonej, żwirowej lub trawiastej. ATR 42-600 i 72-600 są jedynymi produkowanymi seryjnie samolotami komunikacyjnymi o pojemności 50 osób lub większej, produkcji zachodniej, przystosowanymi do wykonywania z nich operacji lotniczych.

Producent ma w planach uzyskanie zezwoleń od MAK na operowanie z kolejnych rosyjskich lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej. W połowie br. ATR otrzymał certyfikat uprawniający do eksploatacji samolotów ATR 42-600 i ATR 72-600 w temperaturze poniżej -45°C (ATR -600 na warunki polarne, 2013-06-06) i wykonywania lotów ETOPS 120 (ETOPS 120 dla ATR serii -600, 2013-06-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.