Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jeszcze lepszy Boeing 747-8 Intercontinental

Lotnictwo cywilne, 22 maja 2013

Boeing rozpoczął próby samolotu 747-8 Intercontinental wyposażonego w tzw. pakiet polepszający osiągi. Jego głównym elementem są ulepszenia oprogramowania sterującego zespołem napędowym i komputerem zarządzającym lotem.

Modyfikacje w oprogramowaniu sterującym zespołem napędowym i komputerem zarządzającym lotem mają spowodować zmniejszenie zużycia paliwa przez 747-8 Intercontinental 1,8% / Zdjęcie: Boeing

Pierwszy lot 747-8 Intercontinental z tzw. Performance Improvement Package (PIP, pakiet polepszający osiągi) miał miejsce wczoraj. Załogę stanowili oblatywacze Boeinga Kirk Vining i Mark Feuerstein. Samolot wystartował z  Everett i wylądował w Seattle, 4 godziny później.

Ulepszenia wprowadzone w ramach PIP obejmują ulepszenia oprogramowania sterującego działaniem silników General Electric GEnx-2B (zespół napędowy 747-8 I stanowią 4 tego typu jednostki) i komputerem zarządzającym lotem.

Od czasu dostarczenia pierwszego 747-8 Intercontinental (Oblot B747-8 Intercontinental, 2011-03-21, Certyfikat w cieniu mega-umowy, 2011-12-15), zmiany wprowadzane przez producenta zaowocowały zmniejszeniem zużycia paliwa o 1,5% w porównaniu z wartościami obliczeniowymi. Nowe ulepszenia, realizowane w ramach PIP mają przynieść dodatkowe 1,8% oszczędności.

Według Erica Lindblada, zarządzającego programem 747, zmniejszenie zużycia nafty o 1,8% pozwoli użytkownikom na zaoszczędzenie 1 mln USD rocznie wydawanego na paliwo, dla każdego samolotu tego typu. W dodatku spowoduje też zmniejszenie ilości szkodliwych substancji emitowanych do środowiska naturalnego.

W ramach prób certyfikacyjnych PIP badane też będzie działanie zbiornika paliwa zabudowanego w stateczniku poziomym. W samolotach początkowych serii produkcyjnych zrezygnowano z tego rozwiązania. Tak zmodyfikowane 747-8 Intercontinental będą dostarczane od 2014. Opcjonalnie można będzie wyposażyć w ten sposób starsze samoloty tego typu. Natomiast nowe oprogramowanie będzie dostępne już pod koniec br.

Dotychczas producent zdobył zamówienia na 40 Boeingów 747-8 I oraz 65 towarowych 747-8 F. Z tego powodu postanowił ograniczyć produkcję tego typu w przyszłym roku (Boeing ogranicza produkcję 747-8, 2013-02-13, Rezygnacja z 5 Boeingów 747-8F, 2013-05-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.