Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Co najmniej kwartał bez Dreamlinerów

Lotnictwo cywilne, 12 lutego 2013

Boeing poinformował odbiorców o wstrzymaniu dostaw samolotów Dreamliner na co najmniej kwartał. Trwają loty testowe fabrycznych egzemplarzy modelu 787.

Boeing 787 ZA005 startuje do wczorajszego lotu testowego

Według WSJ, Boeing prowadzi oficjalne rozmowy dotyczące zmiany planu dostaw samolotów pasażerskich Dreamliner. Nieoficjalnie wiadomo, że kolejne już opóźnienie ma być nie mniejsze niż 3 miesiące. Co najmniej tyle potrwa poszukiwanie przyczyn awarii systemów elektrycznych modelu 787 (Jeszcze o akumulatorach Boeingów, 2013-01-30) i ich wyeliminowanie. W tym samym czasie wstrzymane będą też loty samolotów już dostarczonych liniom lotniczym.

Dreamlinery zostały uziemione 16 stycznia przez amerykański nadzór lotniczy po kolejnych przypadkach samozapłonu akumulatorów litowo-jonowych (Dreamlinery uziemione, 2013-01-17). Dopiero 9 lutego odbył się pierwszy lot testowy należącego do Boeinga samolotu 787 nr ZA005 (jednego z 6 prototypów używanych w testach) – nad stanem Washington. Trwał ponad 2 h 19 min. Samolot pokonał ponad 1,8 tys. km bez żadnych problemów.

Załoga testowego lotu Dreamlinera – Randy Neville i Mike Bryan, oraz jeden z 11 specjalistów obserwujących funkcjonowanie systemów elektrycznych / Zdjęcia: Marian Lockhart i Jim Anderson

Wczoraj odbył się kolejny, 90-minutowy lot testowy pod nadzorem NTSB (National Transportation Safety Board). Podobnie jak w poprzednim locie, na pokładzie znajdowała się 2-osobowa załoga (Randy Neville i Mike Bryan) i 11 specjalistów monitorujących działanie systemu zasilania elektrycznego. Także tym razem samolot wystartował i wylądował w Seattle.

Boeing szacuje straty, jakie poniesie w związku z zawieszeniem lotów Dreamlinerów. Na razie koncern nie podaje jednak wyników tych analiz. Wiadomo, że w IV kwartale 2012 sprzedaż zagraniczna modelu 787 przyniosła Boeingowi 2,1 mld USD (0,5% całego eksportu z USA).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.