Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rezygnacja z 5 Boeingów 747-8F

Lotnictwo cywilne, 04 maja 2013

Boeing utracił zamówienia na 5 kolejnych samolotów cargo 747-8F. Ich wartość jest szacowana na 1,76 mld USD.

Zdjęcie: Boeing

Niedawno Boeing ogłosił zwolnienie produkcji swych największych samolotów cargo – czterosilnikowych 747-8F (Boeing ogranicza produkcję 747-8, 2013-02-13. Pierwotnie, od początku 2014, miały powstawać po dwa samoloty tego typu miesięcznie. Nowy harmonogram przewiduje, że miesięczna produkcja będzie wynosić 1,75 samolotów modelu 747-8. Redukcja jest spowodowana mniejszym od przewidywanego zainteresowaniem potencjalnych nabywców.

Teraz z zakupu 5 Boeingów 747-8F zrezygnowała kontrolowana przez rząd spółka leasingowa Dubai Aerospace Enterprise (DAE). Koncern poinformował o tym 2 maja. Aktualne pozostaje zamówienie DAE na dwusilnikowe samoloty 777 w wersji cargo. Rzecznik Boeinga odmówił jednak komentarza na temat perspektyw jego realizacji.

DAE ogłosiła ambitny plan zakupów 6 lat temu. W 2007 zamówiła około 200 Airbusów (DAE Capital zamawia 100 samolotów Airbusa, 2007-11-12) i Boeingów różnych modeli, wartych według cen katalogowych 27 mld USD. Później kilka razy ogłaszała rezygnacje z realizacji kolejnych transakcji (Dubai Aerospace rezygnuje z 32 Boeingów 737, 2011-02-05). Obecnie spółka dysponuje zaledwie 52 samolotami pasażerskimi i cargo.

Program budowy Boeingów 747-8 przeżywa podobne problemy jak model 787 Dreamliner (4 lata opóźnienia Dreamlinera, 2011-05-03). Został poważnie opóźniony, a jego koszty bardzo wzrosły w stosunku do planu. Pierwszy samolot trafił do służby w październiku 2011 (Blamaż Boeinga, 2011-09-19), prawie 6 lat później niż przewidywał harmonogram.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra