Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rezygnacja z 5 Boeingów 747-8F

Lotnictwo cywilne, 04 maja 2013

Boeing utracił zamówienia na 5 kolejnych samolotów cargo 747-8F. Ich wartość jest szacowana na 1,76 mld USD.

Zdjęcie: Boeing

Niedawno Boeing ogłosił zwolnienie produkcji swych największych samolotów cargo – czterosilnikowych 747-8F (Boeing ogranicza produkcję 747-8, 2013-02-13. Pierwotnie, od początku 2014, miały powstawać po dwa samoloty tego typu miesięcznie. Nowy harmonogram przewiduje, że miesięczna produkcja będzie wynosić 1,75 samolotów modelu 747-8. Redukcja jest spowodowana mniejszym od przewidywanego zainteresowaniem potencjalnych nabywców.

Teraz z zakupu 5 Boeingów 747-8F zrezygnowała kontrolowana przez rząd spółka leasingowa Dubai Aerospace Enterprise (DAE). Koncern poinformował o tym 2 maja. Aktualne pozostaje zamówienie DAE na dwusilnikowe samoloty 777 w wersji cargo. Rzecznik Boeinga odmówił jednak komentarza na temat perspektyw jego realizacji.

DAE ogłosiła ambitny plan zakupów 6 lat temu. W 2007 zamówiła około 200 Airbusów (DAE Capital zamawia 100 samolotów Airbusa, 2007-11-12) i Boeingów różnych modeli, wartych według cen katalogowych 27 mld USD. Później kilka razy ogłaszała rezygnacje z realizacji kolejnych transakcji (Dubai Aerospace rezygnuje z 32 Boeingów 737, 2011-02-05). Obecnie spółka dysponuje zaledwie 52 samolotami pasażerskimi i cargo.

Program budowy Boeingów 747-8 przeżywa podobne problemy jak model 787 Dreamliner (4 lata opóźnienia Dreamlinera, 2011-05-03). Został poważnie opóźniony, a jego koszty bardzo wzrosły w stosunku do planu. Pierwszy samolot trafił do służby w październiku 2011 (Blamaż Boeinga, 2011-09-19), prawie 6 lat później niż przewidywał harmonogram.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.