Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SPS Cantabria może wrócić do Australii

Marynarka wojenna, 14 stycznia 2014

Jest wielce prawdopodobne, że w 2015 hiszpański okręt zaopatrzeniowy, SPS Cantabria (A15), wróci do Australii, gdzie spędził większość minionego roku, promując rozwiązania technologiczne rodzimej Navantii.

Przetarg na nowe australijskie okręty zaopatrzeniowe mógłby ruszyć nawet w br. Wówczas do jego zakończenia powinno dojść w 2017 / Zdjęcie: Navantia

Rozmowy w sprawie powrotu SPS Cantabria do Australii rozpoczęły się zaraz po tym, jak hiszpański okręt opuścił ten kraj i rozpoczął rejs w kierunku ojczyzny (SPS Cantabria wraca do Hiszpanii, 2013-11-04). Zadowolenie Australijczyków z kilkumiesięcznej misji A15 (SPS Cantabria przybył do Australii, 2013-02-15) było tak duże, że Canberra wyraziła zgodę na ponowne przyjęcie jednostki na własnych wodach, tym razem w 2015.

Co ciekawe, odmiennie niż w minionym roku, w 2015 australijska misja SPS Cantabria miałaby polegać na czasowym przekazaniu dowództwa nad okrętem Australijczykom, tak by mogli w pełni zapoznać się z procedurami jego obsługi, a także zdolnościami. Do tej pory australijscy marynarze jedynie asystowali Hiszpanom, pełniąc rolę obserwatorów.

Zadowolenie Australijczyków z dotychczasowych doświadczeń służby na SPS Cantabria, a także plany ponownego goszczenia okrętu w 2015, czynią z Navantii faworyta zapowiadanego od lat przetargu na 2 nowe okręty zaopatrzeniowe dla Królewskiej Marynarki Wojennej Australii (RAN).

Faworyta, ale nie zwycięzcę. Hiszpanom mocno po piętach depczą bowiem Koreańczycy. Australijska ASC Pty Ltd, która może zostać włączona w całe przedsięwzięcie jako rodzimy wykonawca, nawiązała w przeszłości współpracę z niewymienionym z nazwy przedsiębiorstwem stoczniowym z Korei Południowej (Kto zbuduje australijskie zaopatrzeniowce?, 2013-10-17), przygotowując się do przedłożenia Canberze własnej oferty.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.