Jeden z przedseryjnych F-35C wykonał lot z uzbrojeniem podwieszonym na wszystkich węzłach zewnętrznych.
W bazie US Navy Patuxent River, 13 stycznia, przeprowadzono próbny lot samolotu Lockheed Martin F-35C Lightning II (wersji pokładowej, przeznaczonej do operowania z lotniskowców), z kompletem uzbrojenia, podwieszonym na węzłach zewnętrznych. Do badań użyto przedseryjnego CF-01, za sterami którego zasiadał pilot Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii) Squadron Leader (mjr) Andy Edgell.
Samolot przenosił na belkach podskrzydłowych 2 kierowane pociski rakietowe powietrze-powietrze bliskiego zasięgu AIM-9X Sidewinder i 4 227-kg bomby kierowane laserowo GBU-12 Paveway II. Zrzuty tego typu uzbrojenia rozpoczęto w ub. r. (Rozpoczęto próby uzbrojenia F-35C, 2013-10-28).
Oprócz tego pod kadłubem CF-01 podwieszono zasobnik z pięciolufowym 25-mm karabinem napędowym GAU-12/A, którego kształt ma zapewnić zmniejszenie skutecznej powierzchni rozproszenia fal radarowych. Uzbrojenie to przewidziane jest także dla F-35B, jakie używane będą przez US Marine Corps, RAF i Fleet Air Arm (lotnictwo marynarki wojennej W. Brytanii) (F-35B niszczy czołg, 2013-10-31).
Łączna masa uzbrojenia, jaką F-35 może przenosić w wewnętrznych komorach w kadłubie i na belkach podskrzydłowych wynosi 8165 kg. Cztery pylony w komorach mają sumaryczną nośność 3629 kg. Należy jednak pamiętać, że podwieszenie uzbrojenia pod skrzydłami powoduje utratę własności stealth.