Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejny MLP/AFSB w planach

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 czerwca 2014

Marynarka wojenna USA zleciła General Dynamics zabezpieczenie bazy materiałowej pod budowę kolejnego okrętu klasy Mobile Landing Platform (MLP).

Okręty klasy Mobile Landing Platform będą służyły do przeładowywania na morzu pojazdów i ładunków z okrętów zaopatrzeniowych m.in. na barki desantowe / Zdjęcie: NASSCO

Mobile Landing Platform to nowa klasa okrętów przeładowczych zaprojektowanych dla US Navy przez należące do General Dynamics zakłady National Steel and Shipbuilding Company (NASSCO). Ich zadaniem będzie przeładowywanie na morzu pojazdów i ładunków z okrętów zaopatrzeniowych m.in. na barki desantowe (USNS Montford Point wyszedł w morze, 2013-07-15).

Do tej pory US Navy zamierzała zakupić i wprowadzić do służby jedynie trzy okręty tej klasy. Ostatni z nich, USNS Lewis B. Puller (T-MLP-3/T-AFSB-1), zbudowany zostanie w konfiguracji mieszanej: jako okręt przeładowczy oraz jednostka klasy Afloat Forward Staging Base (AFSB) (Projekt USNS Lewis B. Puller, 2014-03-13). Otrzyma on specjalną platformę, zamontowaną nad rampą przeładunkową, służącą jako pokład lotniczy, na którym lądować i stacjonować będą mogły śmigłowce lub zmiennopłaty MV/CV-22 Osprey.

Trzeci z okrętów klasy MLP, USNS Lewis B. Puller (T-MLP-3/T-AFSB-1), będzie występował w konfiguracji mieszanej: jako okręt przeładowczy oraz jednostka klasy Afloat Forward Staging Base (AFSB), wyposażony w dodatkową platformę, zamontowaną nad rampą przeładunkową / Rysunek: NASSCO

Zlecenie NASSCO prac nad czwartym okrętem MLP sugeruje, że US Navy zaczyna dostrzegać coraz większe korzyści z przyszłej eksploatacji tych jednostek. Zwłaszcza, że liczba ich potencjalnych zastosowań zwiększa się wraz z ewentualną modyfikacją konstrukcji, czego dowodzi wspomniany USNS Lewis B. Puller. Co ciekawe, kolejny MLP także będzie występował w konfiguracji mieszanej.

NASSCO zabezpieczy materiały niezbędne do produkcji i montażu na kolejnym okręcie klasy MLP elementów układu pędnego, generatorów zasilania głównego i awaryjnego, a także wyposażenia elektronicznego mostka. Baza materiałowa zostanie przygotowana do marca 2017. Wówczas też powinna ruszyć budowa omawianej jednostki. Koszt przedsięwzięcia wynosi 64 mln USD (193,3 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.