Producent poinformował o oficjalnym uruchomieniu w Pekinie nowego centrum serwisowego dla sprzedawanych przez siebie samolotów dyspozycyjnych.
Otwarte niedawno centrum serwisowe mieści się na terenie portu lotniczego Pekin (Beijing Capital International Airport). Zostało ono uruchomione dzięki współpracy Gulfstrema z dwoma lokalnymi przedsiębiorstwami: Hainan Aviation Technik oraz Deer Jet, należącymi do koncernu Hainan Airlines Group.
Nowe centrum będzie świadczyć usługi techniczne oraz logistyczne (MRO) wszystkim lokalnym użytkownikom samolotów Gulfstreama. Producent wykorzysta w tym celu zaplecze części zamiennych o wartości 50 mln USD, zmagazynowanych w Pekinie, Singapurze oraz Hong Kongu.
Początkowo oferta serwisowa Gulfstreama ma koncentrować się na modelach G550 i G450, czyli najbardziej popularnych wśród chińskich użytkowników (Zamówienie na 50 Gulfstreamów, 2011-07-10). W przyszłości producent obejmie też serwisem modele: G650 (Certyfikat Gulfstreama 650, 2012-09-10) i G280, którego pierwszy egzemplarz został przekazany odbiorcy w ostatnich tygodniach (Pierwszy G280 przekazany, 2012-11-14).
Uruchomienie centrum serwisowego Gulfstreama w ChRL nie jest zaskoczeniem. To wynik rosnącego znaczenia lokalnego rynku lotniczego w strategiach rozwojowych wielu producentów samolotów pasażerskich i dyspozycyjnych, takich jak chociażby europejski Airbus (60 A320 dla China Eastern Airlines, 2012-11-23) czy amerykański Boeing (China Eastern zrezygnowała z Boeingów 787, 2011-10-18). Część z nich, poza samą sprzedażą samolotów, zdecydowała się w przeszłości na przeniesienie części produkcji na teren ChRL (Setny chiński A320 odebrany, 2012-09-27).
Warto przypomnieć, że chiński rynek lotniczy nastawiony jest nie tylko na zakup samolotów pasażerskich zachodnich konstrukcji. W coraz większym stopniu ChRL stara się także rozwijać produkcję własnych modeli maszyn tego typu (Chińska ekspansja, 2008-05-12), które docelowo mają konkurować z ofertami producentów z USA i Europy (Kolejne zamówienie na C919, 2012-11-13).