Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe centrum serwisowe Gulfstreama

Lotnictwo cywilne, 29 listopada 2012

Producent poinformował o oficjalnym uruchomieniu w Pekinie nowego centrum serwisowego dla sprzedawanych przez siebie samolotów dyspozycyjnych.

G650 / Zdjęcie: Gulfstream

Otwarte niedawno centrum serwisowe mieści się na terenie portu lotniczego Pekin (Beijing Capital International Airport). Zostało ono uruchomione dzięki współpracy Gulfstrema z dwoma lokalnymi przedsiębiorstwami: Hainan Aviation Technik oraz Deer Jet, należącymi do koncernu Hainan Airlines Group.

Nowe centrum będzie świadczyć usługi techniczne oraz logistyczne (MRO) wszystkim lokalnym użytkownikom samolotów Gulfstreama. Producent wykorzysta w tym celu zaplecze części zamiennych o wartości 50 mln USD, zmagazynowanych w Pekinie, Singapurze oraz Hong Kongu.

Początkowo oferta serwisowa Gulfstreama ma koncentrować się na modelach G550 i G450, czyli najbardziej popularnych wśród chińskich użytkowników (Zamówienie na 50 Gulfstreamów, 2011-07-10). W przyszłości producent obejmie też serwisem modele: G650 (Certyfikat Gulfstreama 650, 2012-09-10) i G280, którego pierwszy egzemplarz został przekazany odbiorcy w ostatnich tygodniach (Pierwszy G280 przekazany, 2012-11-14).

Uruchomienie centrum serwisowego Gulfstreama w ChRL nie jest zaskoczeniem. To wynik rosnącego znaczenia lokalnego rynku lotniczego w strategiach rozwojowych wielu producentów samolotów pasażerskich i dyspozycyjnych, takich jak chociażby europejski Airbus (60 A320 dla China Eastern Airlines, 2012-11-23) czy amerykański Boeing (China Eastern zrezygnowała z Boeingów 787, 2011-10-18). Część z nich, poza samą sprzedażą samolotów, zdecydowała się w przeszłości na przeniesienie części produkcji na teren ChRL (Setny chiński A320 odebrany, 2012-09-27).

Warto przypomnieć, że chiński rynek lotniczy nastawiony jest nie tylko na zakup samolotów pasażerskich zachodnich konstrukcji. W coraz większym stopniu ChRL stara się także rozwijać produkcję własnych modeli maszyn tego typu (Chińska ekspansja, 2008-05-12), które docelowo mają konkurować z ofertami producentów z USA i Europy (Kolejne zamówienie na C919, 2012-11-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra