Lockheed Martin poinformował o zakończeniu kolejnego etapu prób F-35B. Tym razem samolot operował przy bocznym wietrze i na drodze startowej pokrytej wodą.
W ramach prób certyfikacyjnych oprogramowania Block 2B, których ukoronowaniem ma być zgłoszenie w lipcu 2015 wstępnej zdolności bojowej przez samoloty F-35B Lightning II, eksploatowane przez US Marine Corps, w bazie lotniczej Edwards w Kalifornii wykonano kolejną serię badań. Tym razem samolot operował przy bocznym wietrze, a także na drodze startowej pokrytej wodą.
W próbach użyty został samolot przedseryjny BF-4. Za jego sterami zasiadał pilot doświadczalny Dan Levin. Celem testów było udowodnienie zdolności do wykonywania przez Lightninga II klasycznego startu i lądowania, skróconego startu i skróconego lądowania, przy bocznym wietrze, którego maksymalna prędkość to 10 m/s. W czasie 41 dni wykonano 37 misji, w trakcie których zbadano 114 zagadnień. Obejmowały one operowanie z drogi startowej pokrytej wodą, skrócony start, skrócone lądowanie oraz badania stateczności kierunkowej i działania układu zapobiegającego poślizgowi kół podczas hamowania na drodze startowej pokrytej wodą.
Przedstawiciele Lockheed poinformowali także, że złagodzenie ograniczeń parametrów lotu dotyczy tylko 20 samolotów używanych do prób (Złagodzenie ograniczeń F-35, 2014-07-30). Pozostałe 79 F-35 eksploatowane przez wojsko nadal podlega wcześniejszym ograniczeniom.