Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

DLR odbiera pierwszego EC145 T2

Lotnictwo cywilne, 01 sierpnia 2014

Airbus Helicopters przekazał pierwszy śmigłowiec EC145 T2 dla DRF Luftrettung.

Pierwszy EC145 T2, dostarczony DRF Luftrettung. Niemieckie lotnicze pogotowie ratunkowe dysponować ma 20 śmigłowcami tego typu / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Wczoraj w zakładach Airbus Helicopters w niemieckim Donauwörth przedstawiciele DRF Luftrettung odebrali pierwszy śmigłowiec EC145 T2. DLR (niemieckie lotnicze pogotowie ratunkowe) zamówiło 20 wiropłatów tego typu.

Jak poinformował podczas ceremonii Steffen Lutz, członek Rady Dyrektorów DRL, plany zakładają, że nowy śmigłowiec rozpocznie służbę w bazie w Monachium, przed końcem br. Będzie wykonywał misje ratownicze niezależnie od pory doby. Załogi śmigłowców DLR realizują takie zadania od 2009, wykorzystując okularowe wzmacniacze obrazu (NVG).

W 1. połowie br. statki powietrzne należące do DLR wykonały już 19 523 misji ratunkowych. Operują one z 30 baz na terenie Niemiec i Austrii, z których 8 działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (Pracowity rok DRF Luftrettung, 2014-02-14).

Dotychczas lotnicze organizacje ratunkowe z Europy zamówiły łącznie 85 EC145 T2 (Medyczna wersja EC145 T2, 2014-06-03). Innymi użytkownikami wiropłatów tego typu będą policjanci z Badenii-Wirtembergii (EC145T2 dla niemieckiej policji, 2013-12-11) oraz niemieckie siły specjalne (w wersji EC645 T2, Eurosatory 2014: Premiera EC645 T2, 2014-06-17).

Oprócz tego EC145 T2 będzie używany do transportu pracowników na morskie platformy wiertnicze, zajmujące się wydobyciem ropy naftowej i gazu ziemnego, a także podróży biznesowych. Do końca br. użytkownikom zostanie dostarczonych około 20 śmigłowców tego typu. W 2016 dostępny będzie dla nich kompleksowy symulator lotu EC145 T2.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.