Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat EASA dla EC145T2

Lotnictwo cywilne, 18 kwietnia 2014

Airbus Helicopters otrzymał Certyfikat Typu EASA dla śmigłowca EC145 T2.

Awionika Helionix, stanowiąca wyposażenie kabiny załogi EC145 T2 / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Wczoraj koncern Airbus Helicopters poinformował o przyznaniu przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) Certyfikatu Typu śmigłowcowi EC145 T2. Dokument zezwala m. in. na użytkowanie wiropłata z załogą jednoosobową podczas lotów IFR (według wskazań przyrządów) oraz wykonywanie lotów z jednym silnikiem niepracującym (Cat A / VTOL) i z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu (NVG).

Wyposażenie kabiny załogi EC145 T2 stanowi awionika Helionix, która zwiększa poziom bezpieczeństwa lotu, a dodatkowo zapewnia unifikację z innymi śmigłowcami produkowanymi przez europejski koncern. Jako pierwszy został w nią wyposażony EC175 (1000 śmigłowców z Francji i ChRL, 2014-03-27).

Obecnie na linii montażowej w zakładach Airbus Helicopters w Donauworth znajduje się ok. 20 EC145 T2. Dostawy seryjnych wiropłatów rozpoczną się w 3. kw. br. Producent zdobył zamówienia na ponad 100 śmigłowców tego typu (EC145T2 dla niemieckiej policji, 2013-12-11), w tym 15 w wersji EC645 T2 dla niemieckich sił specjalnych (Niemcy zamawiają EC645 T2, 2013-07-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra