US Navy zakończyła próby morskie drugiego z okrętów przeładowczych klasy Mobile Landing Platform (MLP), USNS John Glenn (T-MLP 2).
Ostatni etap prób morskich USNS John Glenn prowadzono pod nadzorem US Navy Board of Inspection and Survey (INSURV; Po próbach akceptacyjnych USNS John Glenn, 2014-02-14). W najbliższym czasie okręt powinien rozpocząć regularną służbę, podporządkowany US Navy Military Sealift Command (MSC). Jednostka została już odebrana od producenta, należącej do General Dynamics stoczni National Steel and Shipbuilding Company (NASSCO), w marcu br.
W tym samym czasie GD otrzymała zlecenie na dokończenie projektu trzeciego z okrętów tej klasy, przyszłego USNS Lewis B. Puller (T-MLP-3/T-AFSB-1; Projekt USNS Lewis B. Puller, 2014-03-13). Jego konstrukcja będzie odróżniała się od poprzednich MLP tym, że zostanie zbudowany w konfiguracji mieszanej: jako okręt przeładowczy oraz jednostka klasy Afloat Forward Staging Base (Stępka pod trzeci MLP, 2013-11-07). US Navy chce użytkować pięć jednostek MLP, w tym co najmniej dwie mieszane.
Okręty klasy MLP mają umożliwić przeładunek pojazdów i ładunków wielkogabarytowych na morzu, z okrętów zaopatrzeniowych na poduszkowce i barki desantowe. Zostaną podporządkowane dwóm eskadrom zaopatrzeniowym US Navy, Maritime Prepositioning Ship (MPS) Squadron. Każda z nich wyposażona jest w 4-6 okrętów logistycznych. Ich zadaniem jest utworzenie i utrzymanie przez 30 dni stałego łańcucha dostaw uzbrojenia i zaopatrzenia dla grupy 16 tys. żołnierzy USMC działających w ramach Marine Expeditionary Brigade.