Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A380 i Dreamliner dla Etihad

Lotnictwo cywilne, 28 września 2014

Etihad Airways zaprezentowały pierwszego Airbusa A380 i Boeinga 787-9, które trafią do linii. Jednocześnie pokazano nowy schemat malowania.

Pierwszy A380 Etihad Airways w nowym malowaniu, symbolizującym architekturę i krajobraz Abu Zabi / Zdjęcie: Airbus

Uroczysta prezentacja pierwszego A380, przeznaczonego dla przewoźnika z Abu Zabi miała miejsce w piątek w zakładach Airbusa w Hamburgu. Samolot pomalowano zgodnie z nowym schematem. Jak wyjaśnił prezes linii James Hogan, geometryczny wzór na ogonie symbolizuje nowoczesną architekturę Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Kolory brązowy i złoty mają odzwierciedlać krajobraz państwa. To malowanie pokazuje kim jesteśmy – dodał szef Etihad.

Towarzystwo zamówiło 10 Airbusów A380. Pierwszy z nich zostanie teraz wyposażony w Hamburgu w kompletną kabinę pasażerską, a następnie przejdzie próby naziemne i w locie.

Samolot zostanie przekazany przewoźnikowi w połowie grudnia br. i będzie wykonywał rejsy na trasie Abu Zabi – Londyn-Heathrow. Miejsca w trzypokojowej kabinie z podwójnym łóżkiem i łazienką, zwanej Residence, na jego inauguracyjny lot, zostały już sprzedane. Kolejne A380 dołączą do floty Etihad Airways w ciągu 3 następnych lat (Etihad przebił FlyDubai, 2008-07-15, Etihad wyleasingują ATR 72-500, 2014-03-13).

Analogiczny schemat naniesiono także na pierwszego Dreamlinera 787-9 / Zdjęcie: Boeing

Dzisiaj natomiast w miała miejsce podobna uroczystość w wytwórni w Everett. Tym razem jej głównym bohaterem był Boeing 787-9 Dreamliner, także pomalowany w nowe barwy towarzystwa. Podobnie jak A380, zostanie on formalnie przekazany użytkownikowi 1 grudnia i od razu zostanie skierowany do obsługi regularnych połączeń.

W pierwszej kolejności Dreamliner będzie wykonywał rejsy z Abu Zabi do Ad-Dauhy i Dusseldorfu. W 1. kw. 2015 rozpocznie loty do Bombaju i Waszyngtonu, a od lipca przyszłego roku – do Brisbane i Moskwy.

Pierwszy Dreamliner dla Etihad ma na pokładzie 8 foteli klasy pierwszej, 28 foteli klasy biznes i 199 miejsc w klasie ekonomicznej. Arabskie towarzystwo jest jednym z największych w świecie nabywców Dreamlinerów. Linie zamówiły 30 Boeingów 787-10 i 41 787-9, z których połowa zostanie dostarczona w konfiguracji dwuklasowej (Boeing 787-10 będzie montowany w Charleston, 2014-07-31).

Do końca br. Etihad ma dysponować parą 787-9. Po roku samolotów tego modelu ma być we flocie 5. Wszystkie Dreamlinery mają trafić do przewoźnika do końca 2023.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.