Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2013: Nowy większy Dreamliner

Lotnictwo cywilne, 18 czerwca 2013

Podczas Paris Air Show Boeing ogłosił dziś wprowadzenie na rynek samolotu B787-10 – trzeciego członka rodziny 787. Jednocześnie Amerykanie potwierdzili, że pięciu klientów z Europy, Azji i Ameryki Północnej podpisało wstępne zamówienia na 102 samoloty w tej wersji.

Boeing 787-8 w barwach linii lotniczych Air India, prezentowany podczas tegorocznej wystawy lotniczej w Paryżu / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Pierwszymi klientami, którzy zobowiązali się do zamówienia 787-10, są: Air Lease Corporation (30 szt.), GE Capital Aviation Services (10 szt.), International Airlines Group / British Airways (12 szt. – do zatwierdzenia przez akcjonariuszy), Singapore Airlines (30 szt.) oraz United Airlines (20 szt.).

B 787-10 ma mieć zasięg do 12 964 km – co pozwoli na loty na ponad 90% tras obsługiwanych przez samoloty szerokokadłubowe. Będzie zabierał 300-330 pasażerom, zależnie od konfiguracji kabiny pasażerskiej.

Warto wspomnieć, że inna z wersji Dreamlinera – 787-9, znajduje się obecnie w ostatniej fazie montażu w zakładach w Everett (Rozpoczęto montaż pierwszego Boeinga 787-9, 2013-06-03). Jego oblot ma się odbyć jeszcze w tym roku.

787-10 będzie najbardziej wydajnym samolotem pasażerskim w historii. Poza niezrównaną ekonomią działania, będzie miał również wiele niestandardowych udogodnień dla pasażerów, które czynią rodzinę samolotów 787 naprawdę wyjątkową – powiedział Ray Conner, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. – 787-10 jest o 25% bardziej ekonomiczny niż inne używane obecnie samoloty porównywalnej wielkości.

W pracach nad projektem wykonawczym 787-10, które zaczną się za kilka miesięcy będą mogli uczestniczyć zagraniczni partnerzy. Końcowy montaż i próby w locie 787-10 rozpoczną się w 2017, a pierwsze dostawy planowane są na 2018.

Air Lease Corporation podpisało również porozumienie z Boeingiem na zakup 3 B787-9 .


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.