Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2013: Wiele ważnych wydarzeń dla Boeinga

Lotnictwo cywilne, 20 czerwca 2013

Amerykański potentat przemysłu lotniczego, Boeing, określił trwającą w Paryżu 50. wystawę lotniczą jako imprezę, w trakcie której miało miejsce wiele ważnych dla niego wydarzeń. Producent sprzedał w Paryżu 442 samoloty o łącznej wartości ponad 66 mld USD.

Boeing 737 MAX 8 w barwach CIT / Rysunek: Boeing

Niewątpliwie najważniejszym epizodem było anonsowanie rozpoczęcia programu 787-10 (Paris Air Show 2013: Nowy większy Dreamliner, 2013-06-18). Amerykanie zdobyli zamówienia na samoloty tego typu od: GE Capital Aviation Services  (10, za 2,9 mld USD), Air Lease Corporation (30 787-10 I 3 787-9, warte łącznie 9,4 mld USD), IAG / British Airways  (12 787-10 za 3,5 mld USD, zamówienie musi zostać zaakceptowane przez udziałowców), Singapore Airlines (30 787-10, wartych 8,7 mld USD) oraz United Airlines (20 787-10 za 5,8 mld USD).

Bestsellerem okazały się wąskokadłubowe 737 i 737 MAX (Paris Air Show 2013: Boeing 737 MAX szybciej, 2013-06-19). Wprawdzie największą ich liczbę, aż 175 737-800, wartych 15,6 mld USD zakupił Ryanair, jednak było to tylko potwierdzenie umowy z końca marca br. (Ryanair kupuje 175 Boeingów 737, 2013-03-20). Podobnie TUI Travel PLC potwierdziły zamówienie na 60 737 MAX, anonsowane 31 maja, za sumę 6,1 mld USD. Nieźle sprzedawały się samoloty z rodziny MAX. CIT Aerospace kupiły 30 Boeingów 737 MAX 8 wartości 3,0 mld USD, Skymark Airlines – 4 737 MAX warte 400 mln USD, a Travel Service 3 737 MAX 8 za 301 mln USD. Oprócz tego Oman Air nabyły 5 737-900ER, za 473 mln USD. Dwaj niezidentyfikowana nabywcy zakupił po 20 737 i 737 MAX, wartych 3,8 mld USD.

W kategorii największych samolotów pasażerskich Boeing zdobył dwa zamówienia. Qatar Airways kupiły 2 777-300ER, z opcją na 7 kolejnych, wartych 2,8 mld USD, a Korean Air zamówiły 5 747-8 Intercontinental i 6 777-300ER, za sumę 3,6 mld USD.

 

 

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.