Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek szkolenia na T-346A

Lotnictwo wojskowe, 08 października 2014

Pierwsi piloci-instruktorzy wojsk lotniczych Włoch rozpoczęli szkolenie na samolotach T-346A.

Piloci-instruktorzy Aeronautica Militare z  61º Stormo przed pierwszym samodzielnym lotem w kabinie T-346A/ Zdjęcie: MO Włoch

W bazie Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch) Lecce-Galatina Fortunato Cesari rozpoczęto szkolenie zaawansowane z użyciem samolotów Alenia Aermacchi T-346A (miejscowe oznaczenie M-346 Master). 2 października pierwszą misję wykonało 2 pilotów-instruktorów ze składu 61º Stormo – ppłk Simone O. i kpt. Gregory D. Dotychczas loty w kabinie T-346A wykonywane były wyłącznie przez załogi złożone z pilotów Reparto Sperimentale di Volo (RSV, centrum prób w locie) i pilotów doświadczalnych Alenia Aermacchi (Drugi T-346A dla AMI, 2012-02-15).

Po II wojnie światowej w wyposażenie 61º Stormo wchodziły samoloty T-6 Texan. W 1962 zastąpiły je MB326, które po 20 latach wymieniono na MB339A. Ich następcami w 1997 stały się MB339CD. Po 17 latach do eksploatacji weszły najnowsze samoloty szkolenia zaawansowanego – T-346.

Pierwszy lot pilotów-instruktorów w kabinie T-346A jest zarazem początkiem eksploatacji kompleksowego systemu szkolenia, obejmującego także syntetyczne urządzenia szkoleniowe. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii komputerowych przyszli piloci wielozadaniowych samolotów bojowych Aeronautica Militare będą mogli ćwiczyć wykonywanie misji zwalczania celów powietrznych, uderzeń na cele naziemne czy walki elektronicznej.

Zapewni to także znaczne zwiększenie bezpieczeństwa i obniżenie kosztów szkolenia. Według przedstawicieli producenta koszt 1 h użycia trenażera procedur T-346A równy jest zaledwie 10% kosztu godziny lotu samolotu. Natomiast 1 h lotu w kompleksowym symulatorze kosztuje 6 razy mniej niż 1 h lotu rzeczywistego samolotu.

W pierwszej kolejności w Lecce przeszkoleni zostaną instruktorzy, będący już pilotami zdolnymi do wykonywania misji bojowych. Następnie przekażą oni nabyte umiejętności kolejnym lotnikom. Począwszy od listopada 2016, loty w kabinach Masterów, wykonywać będą także piloci Sił Powietrznych z dęblińskiej WSOSP (Podpisanie umowy na M-346 dla Sił Powietrznych , 2014-02-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.