Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trałowce dla GSL

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 01 grudnia 2014

Goa Shipyard Limited zaprojektuje i zbuduje serię nowych trałowców dla marynarki wojennej Indii.

Zlecając opracowanie projektu okrętów oraz ich budowę rodzimym przedsiębiorstwom stoczniowym, władze Indii chcą zapewnić sobie ciągłość dostaw części zamiennych oraz wsparcia technicznego także na czas wojny / Zdjęcie: MO Indii

Decyzja podjęta przez nowego ministra obrony Indii, Manohara Parrikara, kończy trwające od miesięcy zamieszanie wokół wyboru dostawcy serii trałowców dla marynarki wojennej tego państwa. Było ono skutkiem anulowania wcześniejszej decyzji o zakupie okrętów oferowanych przez południowokoreańskie Kangnam (Nowy minister przeciwny trałowcom, 2014-11-19), które miały powstać właśnie na terenie stoczni GSL.

Poza marynarką wojenną, największym przegranym niedawnego kryzysu była właśnie stocznia z Goa, która zainwestowała duże środki finansowe w rozbudowę zakładów na zachodnim wybrzeżu kraju, przystosowując je do budowy nowej klasy jednostek (Euronaval 2014: GLS stawia na trałowce, 2014-11-03). Ponowne zlecenie temu przedsiębiorstwu dostawy trałowców było więc w powszechnej ocenie jedynym możliwym rozwiązaniem, zwłaszcza że rząd centralny znacząco wspierał GSL podczas modernizacji zakładów stoczniowych. Niewiadomą pozostawały jedynie warunki, na których pozyskane zostaną nowe okręty.

Anulowane porozumienie z Kangnam zakładało dostawę dwóch trałowców przez południowokoreańskiego producenta oraz budowę reszty z nich bezpośrednio w Indiach na zasadzie transferu technologii. Obecnie, władze centralne wymagają, aby projekt okrętu powstał wysiłkiem rodzimego producenta, który będzie jednocześnie odpowiadać za budowę wszystkich jednostek. Udział partnerów zagranicznych ma ograniczać się do dostarczenia najbardziej zaawansowanych technologicznie elementów wyposażenia pokładowego oraz pomocy przy produkcji jednostek .

Nowe trałowce zastąpią wiekowe jednostki typu Pondicherry/Karwar. Marynarka wojenna Indii potrzebuje co najmniej 30 okrętów tej klasy do ochrony kluczowej infrastruktury portowej oraz szklaków komunikacyjnych rozmieszczonych wzdłuż obu wybrzeży państwa.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.