Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indii kłopoty z okrętami podwodnymi

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 01 września 2014

Program budowy indyjskich konwencjonalnych okrętów podwodnych typu Scorpène może zaliczyć kolejne opóźnienie.

Opóźnienia w dostawie zamówionych urządzeń pokładowych oraz części zamiennych do Scorpène jest kolejnym z licznych problemów we współpracy MDL z DCNS. Winą za ten stan rzeczy obarcza się indyjskie ministerstwo obrony, które nie wynegocjowało odpowiednich warunków pomocy technicznej ze strony francuskiego producenta na etapie budowy okrętów oraz w pierwszych latach ich użytkowania / Zdjęcie: DCNS

Powodem niedotrzymania terminów, o groźbie którego informują indyjskie media, są problemy z dostawą istotnych elementów wyposażenia pokładowego okrętów oraz części zamiennych. Za ich produkcję nie odpowiada budująca okręty rodzima stocznia Mazagon Dock Limited (MDL) z Bombaju, a francuskie DCNS – projektant Scorpène.

Ministerstwo obrony Indii nie jest w stanie wytłumaczyć przyczyny obecnej sytuacji, argumentując jednocześnie, że tempo dostaw omawianego wyposażenia było uzgadniane ze stroną francuską oraz podporządkowywane zmienianemu kilkukrotnie terminarzowi budowy samych jednostek.

Nie wiadomo, czy i jak omawiana sytuacja wpłynie na tempo dostaw okrętów. Obecny terminarz zakłada, że pierwszy z nich trafi do marynarki wojennej Indii jesienią 2015, aby po roku prób morskich i zgrywania załogi znaleźć się z linii (Postępy w budowie indyjskich OP, 2014-08-28P). Według medialnych informacji, ewentualne opóźnienia w dostawie jednostki mogą wynieść od kilku miesięcy do roku, jednak według lokalnych komentatorów na tym etapie trudno jest dokonywać wiarygodnych szacunków.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.