Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Miliardy na dokończenie INS Vikrant

Marynarka wojenna, 10 lipca 2014

Indie przeznaczą 190 mld INR na dokończenie budowy lotniskowca INS Vikrant

INS Vikrant w doku stoczni Cochin Shipyard Limited / Zdjęcie: MO Indii

Według indyjskich mediów, na środowym posiedzeniu gabinetu Narendy Modiego udało się zatwierdzić budżet na dokończenie budowy INS Vikrant. Dodatkowe 190 mld INR (9,6 mld zł) pozwoli na realizację drugiego i trzeciego etapu budowy okrętu.

Symbolicznym zakończeniem pierwszego etapu budowy INS Vikrant – koncentrującego się na łączeniu poszczególnych części kadłuba – było jego wodowanie latem 2013 (Wodowanie INS Vikrant, 2013-08-12). Teraz pracownicy stoczni Cochin Shipyard Limited skupią się na wykańczaniu pokładu lotniczego i montażu nadbudówki. Dodane zostaną też elementy układu napędowego, w tym 4 turbiny gazowe GE LM2500, a także wyposażenie elektroniczne i systemy bojowe, w tym wyrzutnie pocisków przeciwlotniczych / przeciwrakietowych i systemy obrony bezpośredniej.

INS Vikrant trafi do marynarki wojennej Indii w 2018, czyli o 4 lata później niż pierwotnie zakładano. Powodem opóźnienia były problemy z konstrukcją układu napędowego okrętu, w tym m.in. wykonaniem odpowiedniej jakości skrzyni przekładniowych.

Opóźnieni się też budowa drugiego z serii rodzimych lotniskowców, INS Vishal. Korzystając z doświadczeń wyniesionych podczas prac nad INS Vikrant, konstruktorzy CSL postanowili przeprojektować okręt. W nowej konfiguracji, jednostka będzie wypierała 65 tys. t. (w porównaniu do 40 tys. t. INS Vikrant). Najprawdopodobniej otrzyma też napęd atomowy. Jej wejście do służby zostało wstępnie zapowiedziane na 2025.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.