Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy przegląd typu C Airbusa A380

Lotnictwo cywilne, 16 grudnia 2014

Linie Emirates przeprowadziły pierwszy przegląd naprawczy typu C jednego z należących do nich Airbusów A380.

Airbus A380, A6-EDA, który jako pierwszy przeszedł przegląd naprawczy typu C / Zdjęcie: Emirates

Przegląd naprawczy typu C wykonała spółka Emirates Engineering. Było to największe przedsięwzięcie tego rodzaju, dotyczące A380, przeprowadzone do tej pory. Samolot, noszący znaki rejestracyjne A6-EDA (nr seryjny 011), od dostarczenia go przewoźnikowi 28 czerwca 2008, wykonał ponad 3000 cykli startów i lądowań. Na jego pokładzie odbyło podróż ponad 1,2 mln pasażerów (Finalizacja umowy na A380 dla Emirates , 2013-12-23, Pierwszy A380 w USA, 2008-08-04).

Czynności w ramach przeglądu naprawczego typu C były wykonywane nieprzerwanie przez 55 dni. W ich trakcie zespół specjalistów wybudował wszystkie elementy z kabiny samolotu i silniki, sprawdził stan struktury płatowca i instalacji pokładowych, a następnie zabudował w/w zespoły i podzespoły ponownie.

Przegląd naprawczy A380 trwał 55 dni. Film pokazuje, w przyspieszonym tempie, czynności wykonane w jego trakcie

Wycofanie samolotu z eksploatacji na tak długi czas jest niezwykle kosztowne, dlatego też nasi specjaliści muszą nie tylko pracować niezwykle wydajnie, ale też zachować najwyższe standardy – podkreśla Colin Disspain, wiceprezes Emirates Engineering. Airbusy A380 należące do Emirates operują w wysokiej temperaturze i dużym zapyleniu, co oznacza konieczność wymiany większości elementów, zamiast ich zwykłego czyszczenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra