Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Farnborough 2014: A330neo w 2017

Lotnictwo cywilne, 14 lipca 2014

Airbus poinformował o uruchomieniu programu modernizacji samolotu szerokokadłubowego A330. Nowy projekt otrzyma oznaczenie A330neo i będzie dostępny w dwóch wersjach: -800 i -900.

 Eric Shulz z Rolls Royce’a, Fabrice Bregier – prezes Airbusa i John Leahy – wiceprezes Airbusa ds. sprzedaży, przy modelu A330neo / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Podczas wystawy lotniczej w Farnborough, prezes Airbusa Fabrice Bregier poinformował, że za 3,5 roku ruszą dostawy zmodernizowanego A330. Metodą małych kroków, w swojej filozofii podobnych do A320neo, Airbus zbuduje samolot, który parametrami ma przewyższyć konkurencyjnego Boeinga 787 (ANZ odebrały pierwszego Boeinga 787-9, 2014-07-09).

A330neo otrzyma nowe silniki Rolls Royce Trent 1000 TEN, które mają się cechować zużyciem paliwa o 11% w porównaniu z silnikami stosowanymi obecnie. Dalsze oszczędności przyniesie modernizacja skrzydła i poprawa aerodynamiki płatowca. A330neo otrzyma nowe sharklety, podobne do tych w jakie wyposażono A350XWB. Samolot ma mieć także niższe koszty obsługi technicznej. John Leahy – wiceprezes Airbusa ds. sprzedaży podkreśla, że w 20-letnim okresie eksploatacji użytkownicy A330neo zaoszczędzą 20% kosztów.

John Leahy zwraca uwagę, że nowy A330 będzie oszczędniejszy od poprzednika o 12% na każdy lot i o 14% w przeliczeniu na fotel. Nowa wersja będzie bowiem zabierać o 10 pasażerów więcej niż wersja produkowana obecnie.

Z naszych zamówień wynika jasno, że nawet po pojawieniu się na rynku Boeinga 787 i A350XWB, A330 nadal cieszy się dużym zainteresowaniem przewoźników – zauważa John Leahy. –  Modernizacja tego samolotu tak, aby przewyższał ekonomicznością B787 było więc kwestią oczywistą.

A330neo będzie miał 95% części wspólnych z poprzednią wersją. Fabrice Bregier podkreśla, że w konstrukcji samolotu nie zajdą bardzo poważne zmiany. Piloci będą mogli latać obydwoma wersjami bez dodatkowych szkoleń. Co więcej A330neo będzie miał wspólny type rating z A350XWB (Próby operowania A350 z bocznym wiatrem, 2014-07-08).

A330neo całkowicie wyprze z linii produkcyjnej poprzednią wersję do 2019. Zapytany o nabywców A330neo, John Leahy stwierdził, że spodziewa się zamówień liczonych w setkach. Już kilkadziesiąt minut po ogłoszeniu nowego programu Air Lease podpisał z Airbusem umowę zakupu 25 A330neo.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.