Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Problemy sprzętowe USCG

Marynarka wojenna, 02 marca 2015

Straż wybrzeża USA zgłasza zapotrzebowanie na nowe lodołamacze.

Straż Wybrzeża USA dysponuje obecnie trzema lodołamaczami, z których jedynie dwa są gotowe do służby. Dowództwo USCG od lat zgłasza zapotrzebowanie na sześć jednostek tej klasy, w tym trzech ciężkich, zdolnych do łamania grubej warstwy lodu, zalegającej m.in. na wodach Oceanu Arktycznego / Zdjęcie: USCG

Dowódca Straży Wybrzeża USA, adm. Paul Zukunft, zwrócił uwagę na poważne braki sprzętowe w wyposażeniu tego rodzaju amerykańskich sił zbrojnych. Największym problemem jest niewystarczająca liczba lodołamaczy, które pozostają w służbie. 

Obecnie w linii znajdują się zaledwie dwa amerykańskie lodołamacze, ciężki USCGC Polar Star (WAGB 10, na zdjęciu) oraz średni USCGC Healy (WAGB 20). Od pięciu lat w porcie morskim w Seattle stacjonuje ciężki USCGC Polar Sea (WAGB 11). Jednostka nie jest eksploatowana ze względu na stan techniczny i brak środków finansowych na jej remont oraz modernizację. 

Adm. Zukunft podkreśla, że do swobodnego funkcjonowania Straż Wybrzeża potrzebuje sześciu lodołamaczy, trzech ciężkich i tylu samo średnich (USCG Polar Star odwołany, 2014-01-08). Departament Obrony USA od lat zmniejsza jednak budżet zakupowy USGC, co nie pozwala na realizację wszystkich niezbędnych programów zakupowych. 

Obecnie priorytetem USCG jest zakup serii kutrów patrolowych typu Legend. Jednostki powstają w ramach programu National Security Cutter (Rusza budowa USCGC Kimball, 2015-01-22). Okręty zastąpią w linii wiekowe patrolowce typu Hamilton

Do czasu uruchomienia nowego programu zakupowego dowództwo USCG rozważa dwie opcje przejściowe. Jedna z nich zakłada leasing używanego lodołamacza od innego z państw arktycznych lub też prywatnego przedsiębiorstwa. Alternatywą jest remont i modernizacja wspomnianego USCGC Polar Sea, co wydłuży jego trwałość użytkową o co najmniej 10 lat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.