Huntington Ingalls Industries oficjalnie rozpoczęło prace nad kolejnym kutrem patrolowym typu Legend, przyszłym USCG Kimball (WMSL 756).
W stoczni Ingalls Shipbuilding z Pascagoula w Mississippi ruszyły prace nad przedostatnim kutrem patrolowym typu Legend / Zdjęcie: HII
Prace nad jednostką prowadzone są na terenie stoczni Ingalls Shipbuilding z Pascagoula w Mississippi. USCG Kimball będzie siódmym i przedostatnim kutrem patrolowym typu Legend. Okręt powstaje na zlecenie Straży Wybrzeża USA (USCG). Jego budowa potrwa ok. 3 lat, wliczając w to próby w suchym doku i pierwsze testy morskie.
Zlecenie na USCG Kimball złożono wiosną 2014. Jednostka powstaje kosztem 497 mln USD (1,8 mld zł, Pół miliarda dolarów za kuter patrolowy, 2014-04-02). Producent dostarczył już odbiorcy cztery kutry typu Legend. Pod koniec 2014 do USCG trafił pierwszy patrolowiec, który będzie służył na wodach Oceanu Atlantyckiego (Pierwszy atlantycki Legend, 2014-12-10).
W br. USCG otrzyma USCGC James (WMSL 754). Pod koniec 2015 zwodowany zostanie z kolei USCGC Munro (WMSL 755). Stocznia z Pascagoula otrzymała też już zlecenie na zabezpieczenie bazy materiałowej pod budowę ostatniej z omawianych jednostek, USCGC Midgett (WMSL 757).
Kutry patrolowe typu Legend zastępują w linii wiekowe Hamiltony. Część z tych okrętów została odsprzedana sojusznikom USA, w tym Filipinom. Manila pozyskała dwa z nich, USCGC Hamilton (WHEC 715) (obecnie BRP Gregorio del Pilar (PF 15) i USCGC Dallas (WHEC 716) (obecnie BRP Ramon Alcaraz (PF 16; Uzbrojenie filipińskich fregat, 2014-08-20).