Malezja jest pierwszym przystankiem w rozpoczętym właśnie tournee śmigłowca transportowego Sikorsky S-76D po Azji Południowo-Wschodniej.
Od Malezji Sikorsky rozpoczął tournee swojego nowego śmigłowca, S-76D (Pierwszy S-76D w Afryce, 2014-12-30, Certyfikat dla S-76D, 2012-10-19). Z ofertą amerykańskiego producenta od trzech dni zapoznają się członkowie oficjalnych delegacji wojskowych z praktycznie wszystkich państw regionu. Niestety, nie zdecydowano się na pokaz wiropłata w locie.
S-76D oferowany jest zarówno dla sil zbrojnych państw Azji Południowo-Wschodniej, jak i dla potencjalnych klientów prywatnych. W podstawowej wersji śmigłowiec wyposażony jest w silniki Pratt & Whitney 210S o mocy 1100 KM każdy oraz kompozytowe łopaty wirnika nośnego, a także w aktywny układ tłumienia drgań. Awionikę, łącznie z autopilotem, dostarczył Thales. W opcji producent oferuje m.in. instalację przeciwoblodzeniową łopat wirnika nośnego, jednak jak zgodnie przyznają przedstawiciele Sikorsky’ego, to rozwiązanie z pewnością nie zainteresuje klientów w regionie.
Po Malezji śmigłowiec będzie prezentowany podczas spotkań z klientami i mediami w Tajlandii i Indonezji. Tournee zakończy się w kwietniu. S-76D oferowany będzie klientom w odmianach m.in. do transportu najważniejszych osób w państwie, osób i ładunków na morskie platformy wiertnicze, misji poszukiwawczo-ratowniczych oraz ewakuacji medycznej.
Co ciekawe, na LIMA 2015 Sikorsky oficjalnie ogłosił uruchomienie pierwszego centrum obsługowego śmigłowców rodziny S-76 w regionie. Wsparcie techniczne zapewni klientom lokalne Mycopter Aviation Services z Selangor na zachodzie kraju. Obecnie ok. 50 śmigłowców tego typu jest używanych w Malezji, Indonezji, Singapurze, Brunei i na Filipinach.