Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Triton z nowym radarem

Lotnictwo wojskowe, 22 kwietnia 2015

Bezzałogowiec MQ-4C Triton wykonał pierwszy lot z nowym radarem.

MQ-4C wyposażony w radar MFAS startuje do pierwszego lotu próbnego / Zdjęcie: NAVAIR

18 kwietnia w bazie Patuxent River specjaliści NAVAIR i Northrop Grumman rozpoczęli próbne loty morskiego rozpoznawczego bezzałogowego statku latającego MQ-4C Triton. Na jego pokładzie zabudowano nowy wielofunkcyjny radar obserwacyjny MFAS (Multi-Function Active Sensor) z anteną fazowaną.

Urządzenie to ma umożliwić MQ-4C dookólną obserwację dużych obszarów morza, jednocześnie wykrywając zjawiska pogodowe, jak burze i huragany oraz wykrywając, klasyfikując, śledząc i identyfikując różnego rodzaju obiekty. W trakcie pierwszego etapu prób sprawdzono działanie MFAS w podstawowym trybie pracy – obserwacji powierzchni morza (MSS). – Naszym głównym celem było przetestowanie nowego radiolokatora, ale badaliśmy też charakterystyki aerodynamiczne bezzałogowca oraz łącza informacyjne – powiedział ppłk Glenn Roux, szef programu prób w locie, z eskadry doświadczalnej VX-20. – Lot był bardzo owocny. Wciąż analizujemy dane i przygotowujemy się do następnych prób – dodał ppłk Roux.

Oprócz w/w MFAS, na pokładzie Tritona zabudowany jest też zestaw czujników optoelektronicznych pozwalających na rejestrowanie zdjęć i filmów, środki wsparcia elektronicznego umożliwiające identyfikację i lokalizację nieprzyjacielskich radiolokatorów oraz automatyczny układ identyfikacji wykrywający i śledzący jednostki morskie, wyposażone w transpondery.

Dotychczas prototypowe MQ-4C wykonały 42 loty próbne (Drugi Triton oblatany, 2014-10-17). Pomyślne testy wyposażenia pokładowego będą miały kluczowe znaczenie dla podjęcia przed końcem br. decyzji o rozpoczęciu produkcji małoseryjnej Tritonów. Producent spodziewa się, że US Navy zamówi 70 MQ-4C. Zgłoszenie wstępnej zdolności operacyjnej wersji wyposażonej we wspomniane wcześniej urządzenia planowane jest w maju 2018. Natomiast Triton zdolny do wykrywania sygnałów nadawanych w pasmach niskiej i wysokiej częstotliwości ma wejść do służby latem 2022.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.