Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Postępy w produkcji MRJ

Lotnictwo cywilne, 14 maja 2015

Koncern Mitsubishi poinformował o postępach w produkcji floty przedseryjnych samolotów MRJ.

Drugi przedseryjny MRJ (FTA-2) ma już zabudowane silniki

Podobnie jak kilka miesięcy temu, japońskie przedsiębiorstwo Mitsubishi Aircraft Corporation opublikowało zdjęcia z hali w zakładach w Komaki, gdzie prowadzony jest montaż końcowy przedseryjnych samolotów komunikacji regionalnej Mitsubishi Regional Jet (MRJ). Dwa z nich – FTA-1 (nr ser. MSN 10001) i FTA-2, są kompletne, a pod ich skrzydłami zabudowano silniki Pratt & Whitney PW1200G.

Kadłub FTA-3 został już połączony ze skrzydłami. W samolocie zabudowano także podwozie. Natomiast łączenie skrzydeł i kadłuba FTA-4 właśnie trwa. Samolot nie ma jeszcze zabudowanych silników i usterzenia, a skrzydło jest niekompletne – bez klap, lotek i końcówek. Najciekawszym obiektem jest kadłub FTA-5, na który naniesiono malowanie w barwach pierwszego użytkownika – linii All Nippon Airways.

FTA-1 przeznaczony będzie do prób instalacji pokładowych i własności pilotażowych, a FTA-2 – do sprawdzenia osiągów i. Trzeci przedseryjny MRJ posłuży do szczegółowego sprawdzenia charakterystyk lotnych i prób awioniki, FTA-4 – do zbadania funkcjonalności wnętrza kabiny pasażerskiej i poziomu odczuwalnego hałasu, a piąty – do sprawdzenia działania autopilota.

Trwają też prace przy montażu końcowym czwartego prototypowego MRJ. W głębi widoczny jest kadłub samolotu nr 5, w barwach pierwszego użytkownika – linii All Nippon Airways   / Zdjęcia: Mitsubishi Aircraft

Przedstawiciele Mitsubishi Aircraft Corporation poinformowali też, że zamierzają prowadzić próby w locie aż w 4 lokalizacjach na terenie USA. Oprócz centrum prób w locie w Moses Lake, w stanie Waszyngton, uruchomione zostanie też centrum prac inżynierskich w Seattle, gdzie zatrudnienie znajdzie 150 osób.

Próby operowania z lotnisk położonych na dużej wysokości będą prowadzone w porcie  Gunnison Crested Butte w Kolorado, specjalne badania  na drodze startowej – w Roswell International Air Centre w Nowym Meksyku, a próby klimatyczne w laboratorium McKinley w bazie US Air Force Eglin na Florydzie (Próby klimatyczne F-35B, 2015-01-30).

Mimo przesunięcia oblotu FTA-1 na jesień, szefowie Mitsubishi wciąż zapewniają, że dostawy pierwszych seryjnych MRJ zostaną zrealizowane w 2. kwartale 2017 (Oblot MRJ przełożony na jesień, 2015-04-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.