Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby klimatyczne F-35B

Przemysł zbrojeniowy, 30 stycznia 2015

W laboratorium McKinley trwają próby działania instalacji pokładowych samolotu wielozadaniowego F-35B w zróżnicowanych warunkach klimatycznych.

F-35B Lightning II w trakcie prób oblodzenia w laboratorium McKinley w bazie Eglin / Zdjęcie: Lockheed Martin

Od września ub.r. jeden z przedseryjnych samolotów wielozadaniowych Lockheed Martin F-35B Lightning II (BF-05) przebywa w bazie Eglin na Florydzie, gdzie mieści się laboratorium klimatyczne McKinley. Tam prowadzone są badania jego wyposażenia i instalacji pokładowych. Celem badań jest udowodnienie zdolności F-35 do operowania w skrajnych warunkach klimatycznych, od pustynnych upałów do arktycznych mrozów (Plany dyslokacji F-35 USMC, 2015-01-26).

W komorze laboratorium można odwzorowywać aurę, panującą niemal w każdym miejscu na kuli ziemskiej. Zakres temperatur osiąganych w jej wnętrzu sięga od –40 ºC do +49 ºC. W trakcie badań sprawdzane jest także działanie zespołu napędowego, zarówno podczas lotu poziomego, jak i pionowego startu.

W trakcie dotychczasowego pobytu F-35B w McKinley zbadane zostało zachowanie samolotu podczas silnych podmuchów wiatru, silnego nasłonecznienia (w temperaturze +38 ºC), warunkach zimowych oraz zamglenia i dużej wilgotności. Kolejne próby, które zostaną przeprowadzone w ciągu następnych 2 miesięcy, obejmują sprawdzenie odporności na zasysanie wody w trakcie intensywnych opadów deszczu, a także lot w warunkach marznącego deszczu, oblodzenia i narastania lodu oraz podczas opadów śniegu, przy huraganowym wietrze.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.