Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

12 tys. h prób Pure Power

Lotnictwo cywilne, 20 listopada 2014

Silniki z rodziny Pure Power przepracowały już ponad 12 tys. godzin podczas prób.

Silnik Pratt & Whitney PurePower PW1100G-JM zabudowany pod skrzydłem Airbusa A320neo / Zdjęcie: Airbus

Jak poinformował koncern Pratt & Whitney, silniki z rodziny PurePower przepracowały już 12 tys. h podczas prób, z czego 1700 h podczas lotów. W tym czasie zrealizowano ponad 23,5 tys. cykli pracy.

Silnik PurePower w zależności od wersji samolotu, jaki będzie napędzał, ma rozwijać ciąg 70–160 kN. Konstrukcja jest połączeniem silnika turbowentylatorowego z przekładnią, która umożliwia działanie wentylatora (sprężarki niskiego ciśnienia) przy prędkości różnej od prędkości obrotowej turbiny niskiego ciśnienia.

Zabudowanie pomiędzy turbiną niskiego ciśnienia i wentylatorem przekładni planetarnej o odpowiednim przełożeniu pozwala na pracę wentylatora i turbiny niskiego ciśnienia przy optymalnej prędkości. W efekcie w porównaniu ze współcześnie eksploatowanymi konstrukcjami silnik turbowentylatorowy z przekładnią charakteryzuje się mniejszym zużyciem paliwa (według badań inżynierów z P&W o 10-15%) i niższym poziomem hałasu emitowanego przez wentylator.

Silniki z rodziny PurePower są lub będą użyte do napędu niemal wszystkich nowych samolotów odrzutowych wąskokadłubowych / komunikacji regionalnej. Obecnie prowadzone są próby dwóch z nich – Bombardiera CSeries (z silnikami PW1524G, CSeries 100 znowu lata, 2014-09-08) i Airbusa A320neo (z PW1100G-JM, Transatlantycki A321neo , 2014-10-23).

W ciągu kilku następnych lat oblatane mają zostać Mitsubishi Regional Jet (wyposażony w PW1217G, Prezentacja MRJ , 2014-10-20), Irkut MS-21 / Jak-242 (z zabudowanymi PW1400G, MS-21 zmienia nazwę na Jak-242, 2013-10-28) oraz Embraery E175-E2 (z PW1700G) i E190-E2 i E195-E2 (z PW1900G, Farnborough 2014: Kabina Embraera po nowemu, 2014-07-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.